Greseli pe Facebook care pot fi evitate

A) In ultima perioada mi se pare ca s-au inmultit greselile facute de companii si de catre agentiile care gestioneaza pagini de Facebook in numele companiior, lucru care mi se pare cu atat mai revoltator. Ele, in mod teoretic, sunt angajate datorita expertizei. Nimeni nu citeste nenorocitele acelea de guidelines.

Sa va explic la ce ma refer. Pozele utilizate drept cover photos nu trebuie sa contina:

  • Price or purchase information, such as “40% off” or “Download it at our website”
  • Contact information, such as web address, email, mailing address or other information intended for your Page’s About section
  • References to user interface elements, such as Like or Share, or any other Facebook site features
  • Calls to action, such as “Get it now” or “Tell your friends”

De asemenea, Covers must not be false, deceptive or misleading, and must not infringe on third parties’ intellectual property. You may not encourage or incentivize people to upload your cover image to their personal timelines. 

Sa vedem acum cateva pagini care incalca aceste reguli:

1) Pagina Debenhams Romania afiseaza exact cat jumatate de poza Pana la 80% OFF

2) Pagina Garanti Bank afiseaza 10% Bonus

3)  Pagina Ursus afiseaza Inscrie-te la concurs

4) Pagina RoboFun afiseaza adresa lor web

5) Pagina Timisoreana afiseaza Intra in aplicatie si castiga o roata de bere de la Han!

6) Pagina BCR afiseaza Inscrie-te in Summer Energy si castiga unul din sutele de premii!

Nu mai continui, ati prins ideea. Aici puteti gasi printscreen-urile tuturor paginilor mentionate mai sus. Incalcand regulile de mai sus transformi un cover photo intr-o reclama. Iar reclamele sunt surse de venituri pentru Facebook.

Aceste lucruri se intampla si la case mai mari. De exemplu, compania Telstra din Australia a avut link-ul catre pagina de unde fanii puteau descarca aplicatia lor de iPad si un call to action clar: Download it from …. and tell us what you think.

B) Daca va aflati intr-o situatie de criza in care fanii posteaza multe comentarii negative sau multe intrebari, cel mai bine este sa le raspuneti pe pagina de Facebook. Nu incercati sa atrageti discutia in zona privata rugandu-i sa va trimita nemultumirile sau intrebarile pe mail. Aceasta actiune nu poate avea decat un singur rezultat: amplificarea crizei.

C) Imi plac companiile care ofera pe pagina lor continutul pe care il doresc fanii si nu continutul pe care vor ele sa-l ofere: comunicate de presa, continut irelevant pentru brand etc. Ganditi-va cine sunt fanii din punct de vedere al datelor demografice si oferiti-le continut dedicat.

D) Nu toate brandurile/companiile ar trebui sa se implice pe Facebook mai ales daca nu exista buget pentru asa ceva sau daca nu exista un plan elaborat pe o perioada lunga de timp. Nu este nimic mai urat decat o pagina care nu a mai fost actualizata de mult timp sau care contine intrebari la care nu s-a raspuns. Sa nu cadeti in capcana politicienilor care uita sa-si mai actualizeze conturile dupa ce au castigat alegerile (un articol mai detaliat pe aceasta tema la Marius).

Daca aveti intrebari, mi le puteti adresa utilizand formularul pentru comentarii de mai jos sau pe e-mail, utilizand formularul de contact.

Leave a Reply