Marco Polo CEE prezinta rezultatele studiului ”Evolutia solutiilor de dezvoltare profesionala in Romania”

Marco Polo CEE

  • Un sfert dintre romani considera dezvoltarea personala o prioritate si aloca zilnic timp pentru invatare.
  • Bugetul mediu anual pentru dezvoltare este de 1372 lei.
  • Peste 71% dintre respondenti prefera programele de invatare in domenii precum: IT, finante si marketing.
  • Participarea la evenimente de formare este metoda preferata de invatare, utilizata de 41% dintre angajati.

Marco Polo CEE, lider in consultanta si dezvoltare de solutii de invatare, anunta principalele rezultate ale studiului intitulat ”Evolutia solutiilor de dezvoltare profesionala in Romania” care examineaza evolutia solutiilor de dezvoltare personal-profesionala in mediul corporate romanesc la celebrarea a 10 ani de excelenta al companiei.

Rezultatele studiulului subliniaza o tendinta clara in randul angajatilor romani:

  • 1 din 3 romani considera dezvoltarea personala o prioritate, alocand zilnic timp pentru invatare.
  • Bugetul mediu anual pentru dezvoltare personala este de 1372 lei.
  • Peste 71% dintre respondenti prefera sa isi dezvolte competentele in domenii precum IT, finance, legal, business tech si marketing, iar 64% considera importanta dezvoltarea in zona artei si hobby-urilor.
  • In medie, fiecare roman are 4.5 teme de interes pentru dezvoltare.

Care sunt metodele de invatare preferate de romani

  • Participarea la evenimente de formare, utilizata de 41% dintre angajati si 56% dintre manageri.
  • Activitatile care ii scot din zona de confort sunt preferate de 23% dintre angajati si 21% dintre manageri.

Comparativ cu accesul la solutiile de dezvoltare profesionala de la primul loc de munca, unde doar 6 din 10 angajati aveau acces, la locul de munca actual, 8 din 10 angajati beneficiaza de solutii de dezvoltare profesionala.

Beneficiarii castigatori ai acestor solutii sunt din generatia Millenials (80% au acces) si managerii (85%), in special cei din companii cu peste 1000 de angajati. De asemenea, companiile se adapteaza la nevoile moderne de invatare, oferind un mix echilibrat intre experienta practica si tehnologie.

Raport Marco Polo CEE MKOR 2024

Tendinte emergente in invatare:

  • Webinarii: Accesul la solutii bazate pe webinarii a crescut de la 9% la 28%, reflectand cererea pentru continut expert livrat in timp real.
  • Blended learning: Interesul pentru solutiile de blended learning s-a dublat, de la 13% la 22%.
  • Social learning: Oportunitatile de social learning au crescut de la 9% la 17%, iar accesul la platforme de online learning a crescut de la 6% la 16%.

Schimbari profunde in paradigma invatarii

Cei care au avut primul loc de munca dupa 2014 au experimentat o crestere semnificativa in utilizarea solutiilor de tip blended learning, cu o crestere de 67% in utilizarea microlearning-ului si 150% in utilizarea platformelor online. Acestia au fost martorii unei schimbari profunde in paradigma invatarii, cu o scadere a metodelor traditionale de formare, cum ar fi trainingurile in clasa (14%).

Raymond Marin, Managing Partner al Marco Polo CEE, a declarat: „Suntem martorii unor transformari fara precedent in modul in care angajatii isi prioritizeaza dezvoltarea profesionala. Rezultatele acestui survey confirma angajamentul nostru de a oferi solutii inovatoare si adaptate nevoilor actuale ale pietei. Acum apar modificari structurale in societate, unde motivatia si nivelul de implicare al oamenilor devine strans legat de sentimentul de apartenenta la un scop mai mare, dincolo de profit si eficienta.

Rezultatul este faptul ca organizatiile gandesc noi modele de upskilling si re-skilling pentru angajati in timp real, iar structurile de Human Capital dezvolta si implementeaza structuri si metode de invatare care cresc adaptabilitatea si agilitatea fortei de munca, pentru a face fata unor modele de business in schimbare continua.

MARCO POLO Raymond Marin

In Marco Polo am adoptat aceasta directie inca de acum 5 ani, oferind solutii de blended learning si structurand procesele de dezvoltare a competentelor si abilitatilor sub forma calatoriilor de invatare (HPLJ – high performance learning journey) pentru ca am vrut sa venim in intampinarea clientilor si partenerilor cu modele durabile si agile, ce permit o abordare personalizata fiecarui angajat.

Rezultatele studiului ne intaresc convingerea ca investitia in dezvoltarea competentelor este o prioritate pentru romani, cand 1 din 3 aloca timp pentru invatare. Pentru Marco Polo CEE, aceste date confirma alinierea noastra la tendintele moderne, atat in privinta formarii profesionale, cat si in metodele de livrare a continutului. Flexibilitatea si agilitatea tehnologica sunt esentiale – vedem o crestere semnificativa a solutiilor de blended learning si a accesului la webinarii si platforme online, a completat Raymond Marin.

In plus, numarul de solutii de invatare disponibile la locul de munca a crescut, companiile oferind o combinatie echilibrata intre experiente practice si metode tehnologice. Aceste transformari sunt in concordanta cu directia strategica a companiei Marco Polo CEE de a furniza solutii inovatoare, care sprijina progresul constant al profesionistilor.

Marco Polo CEE sarbatoreste un deceniu pe piata din Romania, eveniment marcat pe 10 octombrie la Baroque Events&Garden. Cu aceasta ocazie, compania a organizat un eveniment special intitulat „The Voyage Within” si a lansat un survey care examineaza evolutia solutiilor de dezvoltare personal-profesionala in mediul corporate romanesc. Principalii clienti ai Marco Polo CEE provin din industrii precum banking, telecom, servicii financiare, agricultura, servicii profesionale, retail s.a., pentru care compania ofera programe de tipul: leadership academies, mini MBA’s, Commercial Academies, Assessment Centers, sau programe de tipul energy management, resilience, multiplier leadership, communication.

Despre Marco Polo CEE

Marco Polo CEE a fost fondat in Romania, in 2014, ca parte a Marco Polo Performance, de o echipa de directori de top in afaceri, cu experienta in industrii ca FMCG, Servicii, Learning & Education. Echipa are peste 20 de ani de experienta pentru fiecare dintre consultantii sai, in Roluri Strategice si Senior Executive, direct implicati in procese masive de Business Transformation, Turnaround si New Business Setup.

Pentru mai multe informatii, va rugam sa vizitati Website-ul Marco Polo CEE.

Leave a Reply