Românii resimt scumpirile pe toate planurile și își regândesc prioritățile.
Cel mai recent studiu iSense Solutions – Consumatorul modern și criza financiară – arată că românii din mediul urban, în ciuda temerilor economice, au o stare de spirit mai bună, comparativ cu aceeași perioada din timpul pandemiei, de anul trecut. Aceștia se simt mai fericiți (46% în 2022 vs. 32% în 2021) și mai optimiști (51% în 2022 vs. 39% în 2021).
Când vorbim despre principalele îngrijorări din această perioadă, românii declară că îi îngrijorează inflația (90%), posibilitatea declanșării unei crize economice (84%), războiul din Ucraina (62%), epidemia de Covid trecând pe ultimul loc (35%).
Printre soluțiile pe care le-au adoptat în ultimele 3 luni pentru a face față prețurilor ridicate, 73% dintre românii din mediul urban declară că au cumparat produse în cantități mai mici, 71% au mers în magazinele care au prețuri mai mici și 52% declară că și-au facut stocuri de produse găsite la preț redus.
Din necesitatea de a ține costurile sub control, românii au început să își organizeze mai bine cheltuielile. Aceștia declară că își fac liste de cumpărături de acasă (84%), utilizează aplicațiile
Mai multe detalii despre studiu gasiti aici.
Francisc
Am vrut o “țară ca afară” și ne-au dat-o zdravăn. Din păcate nu văd altă soluțe în afară de “înc-o revoluție”…
Razvan
Revolutie la nivel global, poate.
La nivel local ar cam trebui sa nu mai voteze lumea PSD si PNL, partide care au dovedit ca politicile implementate de ei de-a lungul timpului nu au adus nimic bun pentru omul de rand.