Gimo.ro – anunturi imobiliare pentru toti

Gimo

Inainte sa intru in concediu am vazut la Cristi un post in care anunta faptul ca face parte din juriul concursului Gimo.ro care pune la bataie o tableta ASUS Nexus 7 si un scaun pentru birou, cu functie de masaj incorporata. Si cand am vazut scaunul m-am hotarat sa particip. Tableta, desi este foarte misto, nu o vreau pentru ca o sa devina un bibelou pe care se strange praful si pe care o reanimez atunci cand imi vine cheful de citit.

Articolul de mai jos este un articol critic care exprima nemultumirile mele fata de site si ce mi-as fi dorit sa gasesc, mai ales ca in urma cu 2 ani am cautat pentru o perioada destul de mare sa achizitionez un apartament iar site-urile utilizate de mine mai mult m-au facut sa-mi pierd timpul decat sa fie utile.

Numele site-ului e simplu, usor de retinut iar primele asocieri care mi-au venit in minte atunci cand citeam articolul lui Cristi au fost cu fimo (da, chestia aia pentru copii) si cu omuletul Lego. Habar n-am de ce. Ma si asteptam sa fiu intampinat de un asemenea personaj la accesarea site-ului. Dar am fost intampinat de un design invechit, fara personalitate, facut dupa regulile din 2006 – 2007 cand aproape toti programatorii web lucrau site-urile cu tabele.

Design-ul slab + o denumire care nu-ti spune nimic ca ar avea legatura cu zona imobiliarelor (doar logo-ul ce aminteste de acest lucru) + lipsa unor diferentiatori clari fata de ceilalti jucatori din piata, cred ca ingreuneaza dezvoltarea pe termen scurt / mediu. Tinand, insa, cont de cata reclama si-au facut cei de la Mercador si Tocmai si de faptul ca cele doua site-uri incep sa fie identificate cu anunturile online in intregimea lor pot sa pun pariu ca traficul pe alte site-uri similare Gimo este in scadere. Asa ca, solutia ar fi crearea unei identitati vizuale mai bune + stabilirea unor diferentiatori clari.

Mi-ar fi placut sa gasesc pe site un “magician” cum este cel de la Word, magician care pana la urma nu este decat un mare buton de search foarte stilizat.

Ce nu-mi mai place la site-ul actual?

Nu-mi place ca sidebar-ul sare de pe stanga pe dreapta in functie de pagina pe care esti.

Absolut nici un link, fie text sau imagine, nu are hover.

La filtrele de cautare nici nu-ti dai seama daca sunt link-uri si dai click mai mult din inertie pe ele.

filtre

Mi-ar fi placut ca in ele sa pot introduce valori de interes pentru mine. De exemplu, la pret as vrea sa afisez doar apartamentele pana in 49.000 de euro fara sa deschid iar pagian de Cautare avansata de fiecare data cand vreau sa modific suma. Mi-ar fi placut sa pun filtre si pe anul constructiei imobilului, daca este renovat recent sau nu, daca detine proprietarul certificat energetic, daca accepta credit sau nu.In momentul in care faci o cautare avansata si nu gaseste nici un rezultat, mi-ar fi placut sa existe un mesaj de genul – care sa fie personalizat in functie de cautare: In zona cautata nu am identificat nici un apartament disponibil. Te rugam sa modifici zona de cautare.
Iar acest mesaj sa fie afisat tot pe pagina de cautare avansata ca sa nu mai faci un back ca acum, back care nu pastreaza setarile initiale si ingreuneaza cautarea.

La Cautare Avansata design-ul campurilor text (care pot fi introduse de catre utilizator) e diferit de tot ce e pe site iar pe Chrome are si outline (chenar) cand dai click pe camp. De asemenea, pentru fiecare rand disponibil apar bullets ca la o lista ordonata.

Multe dintre elementele disponibile pe site nu au padding si margin corespunzatoare.

lipsa_padding

Tag cloud-ul din sidebar e interesant pentru un alt tip de site sau pentru un blog personal. In cazul de fata nu mi se pare ca ar avea o utilitate.

Listele din sitemap arata ciudat, cea cu orasele fiind taiata fara nici un fel de logica. Poate o organizare de tip drop-down ar avea mai mult succes. Dai click pe judet si sub randul cu judetele sa apara localitatile pentru care exista oferte.

In lista cu anunturi mi se pare logica adaugarea link-ului catre apartamentul afisat atat pe poza, cat si pe tip imobil si zona iar apoi pe pagina cu anunt, tabela cu detalii arata destul de ciudat pe gri. Nu face parte din cromatica site-ului.
In cazul in care exista mai multe pagini cu anunturi, mi-ar fi placut sa existe o paginare vizibila.

Harta locatiei apartamentului pare sa nu functioneze in acest moment. Toate anunturile testate de mine aveau locatia trecuta in Bucuresti, la Universitate.

Ar trebui eliminate de pe site ofertele care nu mai sunt disponibile. Din cate am vazut, mai sunt pastrate si au trecute in anuntul lor: Acest imobil a fost tranzactionat.

Utilizarea modulelor de afisare a reclamelor Google poate da nastere unor situatii in care competitorii directi care isi fac reclama prin Adwords sa fie afisati acolo.

tocmai_remarketing

Ce imi place la site?

Imi place ca este implementata posibilitatea de a trimite mai departe oferta pe e-mail, Yahoo! Messenger, Google+, Pinterest sau Twitter. Lipseste din peisaj share-ul pe Facebook (sau nu l-am gasit eu).

Existenta breadcrumbs desi nu functioneaza cum trebuie pentru denumirile lungi. De exemplu, la accesarea articolului acesta, lista ar fi trebuit sa fie Prima pagina >> Articole >> Cum se poate afla valoarea reala a unui imobil in 3 pasi.

Ma bucura existenta unor articole de interes pentru cumparatori dar care sunt disponibile doar in categoria Articole, in loc sa existe in sidebar un modul dedicat.

Imi place posibilitatea de a raporta anunturile incomplete sau care induc utilizatorii in eroare in mod voit, folosindu-se de poze irelevante sau punand la dispozitie numere de telefon ce trimit direct catre agentii atunci cand anuntul sustine ca vanzatorul este particular. Anunturile care vor acumula un numar mare de rapoarte sau la adresa carora plangerile se dovedesc a fi justificate vor fi sterse.

Site-ul ofera posibilitatea de a urmari evolutia pretului unui imobil care prezinta interes. Prin adaugarea adresei de email pe pagina anuntului de interes, utilizatorul este informat imediat ce se produce o schimbare de pret la anuntul urmarit, astfel oferindu-i-se ocazia sa reactioneze prompt pentru a incheia tranzactia la pretul dorit. Daca ar fi facut si niste grafice cu evolutia pretului apartamentului comparativ cu media preturilor din zona, ar fi fost geniali.

Ce as schimba la Gimo?

Principalul avantaj al unui site sau al unei companii care se afla in situatia de a fi in spatele liderului din nisa in care activeaza este ca nu trebuie sa-i fie frica sa incerce lucruri noi si creative. Cu ceva atentie, creativitatea este recompensata cu cresterea traficului sau a vanzarilor.

As incepe cu un redesign complet in genul celui prezentat la inceputul articolului sau, daca nu se potriveste cu planurile ulterioare de dezvoltare, as adopta un design mult mai vizual. Un bun inceput ar fi acest template. O versiune responsive cum este cea a blogului meu nu ar strica.

Dar cel mai important lucru la site e continutul adaugat. Furnizand utilizatorilor o informatie bine structurata care sa-i ajute sa inteleaga, compare si sa ia o decizie in deplina cunostinta de cauza si acestia vor iubi site-ul.

As imbunatati structura de internal links pentru a pastra mai mult vizitatorii pe site. De exemplu, sa presupunem ca un vizitator cauta sa inchirieze un apartament. In dreptul ofertei as adauga un modul cu link-uri catre articole in care i se explica de ce este bine sa incheie un contract de inchiriere si care este procedura, i-as propune un draft de contract etc.

De asemenea, langa aceasta oferta de inchiriere i-as oferi si posibilitatea de a vedea o proprietate pe care ar putea-o cumpara prin credit si a carei rata estimata sa fie un pic mai mica decat pretul chiriei, cu desfasurator estimativ de rate si tot tacamul.

Nu am vazut pana acum ca un site de anunturi imobiliare sa ofere posibilitatea unui tur virtual al locuintei sau posibilitatea de a adauga continut video in anunt.

Am mentionat mai sus cat de importante sunt resursele pentru utilizatori. Chiar daca la prima vedere un draft de contract sau sfaturile privind achizitia unei locuinte prin credit etc. nu sunt importante, tocmai plecarea utilizatorului catre un alt site care i le ofera trebuie impiedicata. In engleza, un site care ofera multe resurse suplimentare utilizatorilor este numit Good Resource Ambassador.

Si pentru ca viitorul este al comunicarii online, as dezvolta o strategie de social media. Pe masura ce as incepe comunicarea, as avea in vedere atat masurarile interne (a crescut/scazut timpul mediu petrecut pe site, a crescut/scazut numarul conturilor noi, a crescut/scazut numarul anunturilor noi, a crescut / scazut numarul ofertelor incheiate etc.), cat si externe: numarul de mentionari, sentimentul fata de companie, numarul de comentarii pozitive, negative sau neutre etc.

Concluzii

Site-ul actual nu-mi lasa o impresie prea buna. Este un site invechit din punct de vedere al designului si cred ca este un template al CMS-ului utilizat sau este un design facut de catre programator fara implicarea unui designer.

Asa cum am scris mai sus, din perspectiva unui challenger poti sa faci lucruri mult mai misto. Trebuie doar un pic de deschidere catre nou.

Discussion

    • Razvan

Leave a Reply