In timpul facultatii am “lucrat” pentru mai multe companii de cercetare de piata. Pentru unele a fost nevoie sa umblu din casa in casa pentru a le completa, pentru altele a fost nevoie sa stau in strada pentru a invita diferiti participanti la degustare de produse. Plata per chestionar nu era mare. Daca imi aduc bine aminte, majoritatea chestionarelor se invarteau in jurul sumei de 3 lei. Singurele chestionare un pic mai bine platite erau cele de la tigari si alcool.
Pentru cineva care nu avea un job stabil sau bursa de la facultate, completarea chestionarelor reprezenta o solutie. Bineinteles ca se practica si completarea chestionarelor la o bere sau pe o banca in parc.
Acum s-a mai schimbat modalitatea de chestionare a subiectilor, poti sa faci online o cercetare destul de usor, dar fara sa ai pretentia ca se aplica la nivelul tuturor romanilor. Poate cel mult al utilizatorilor de internet.
Si aici intervine necesitatea implicarii noastre in aceste cercetari online, chiar daca nu suntem platiti.
Motive pentru a participa la sondaje online
1) Sa ajutam companiile sa-si imbunatateasca produsele astfel incat acestea sa se potriveasca mai bine necesitatilor noastre.
2) Ai rolul de formator de gusturi, influentand modul in care arata, se simt sau functioneaza produsele noi, indiferent daca este vorba de reviste, site-uri, emisiuni TV sau mancare.
3) Ai influenta strategia brandurilor spunand ceea ce te astepti de la brandurile tale preferate.
4) Ai putea testa concepte inovative de produse sau servicii inainte de fi lansate pe piata.
5) Vei putea elimina reclamele care nu te atrag sau care te enerveaza, inainte de a le vedea implementate. Ofera-ti o sansa pentru un advertising mai curat si convinge companiile sa renunte la cele care nu-ti plac sau care te plictisesc.
6) Dovedeste ca-ti pasa!
Din punct de vedere al companiei care a comandat sondajul, un avantaj al cercetarii de piață prin sondaje online cu respondenti care participa in mod gratuit este faptul ca respondentii nu raspund la acestea doar pentru bani. Oamenii care aleg sa participe la sondaje gratuite online sunt mult mai susceptibili de a fi clientii carora le pasa de produsul sau serviciul in cauza.
Atunci cand respondentii sunt platiti exista o presiune pentru a finaliza cat mai multe chestionare posibile in cel mai scurt timp. Acest lucru cred ca incurajează oamenii sa “triseze” dand click-uri la nimereala fara a-si face timp pentru a genera raspunsuri bine gandite.
Pentru a evita acest lucru, multe companii romanesti si internationale ofera participantilor posibilitatea de a participa dupa completarea chestionarului la o tombola in care pot castiga diferite produse sau servicii sau le ofera puncte care pot fi transformate in servicii sau bunuri dupa o anumita perioada.
MEDNET Marketing Research Center, companie de cercetare de piata care desfasoara permanent diverse studii de piata online si pe teren, desfasoara in perioada o campanie de inscriere intr-un panel online care are ca principal scop realizarea unei baze de date cu persoanele care sunt de acord sa participe la viitoare sondaje online.
Veti avea sansa, daca va inscrieti, ca la fiecare chestionar online completat sa castigati premii in bani sau produse, fiecare studiu desfasurat de MEDNET Marketing Research Center venind si cu o tombola cu premii.
Ca sa va faceti mana, inscrierea in acest panel este premiata prin tragere la sorti cu un aparat foto digital Fujifilm sau cu unul dintre cele 10 stick-uri de 4 GB puse la bataie.
Daca va este frica ca datele voastre personale vor fi utilizate si in alte scopuri, trebuie sa stiti ca acestea vor fi utilizate DOAR pentru analiza statistica iar in cazul in care nu mai doriti pe viitor sa fiti invitat in alte studii pe care MEDNET Marketing Research Center le organizeaza ii puteti notifica pe adresa panel@romednet.com.
Pentru a fi la curent cu ultimele chestionare sau studii realizate de echipa Mednet va invit sa le dati un Like pe Facebook.
Sper ca am reusit sa va conving sa va inscrieti in panelul online! Astept berea dupa ce unul dintre voi castiga aparatul foto!
Articol scris pentru campania Blogal Initiative.
Danyzus
Sunt de acord cu sondajele si chiar particip la ele, insa cu o singura conditie: domeniul respectiv sa fie in aria mea de folosire.
Razvan
Eu particip aproape la toate sondajele online. Nu particip daca nimeresc sondaje despre echipamente industriale de care eu nu am habar sau mai stiu eu ce. Imi plac foarte mult sondajele brandurilor cu care eu nu ma inteleg foarte bine. Imi place sa le dau un feedback constructiv.
VoceaPacientului.ro
Cei ce doresc sa-si exprime parerea si in cadrul sondajelor http://www.VoceaPacientului.ro : “Mituri despre sanatate” participa in fiecare vineri la tragerea la sorti a unui premiu. In luna aprilie premiile sunt: 3 rollere Parker si o rama foto digitala Philips. In cazul in care completezi mai multe sondaje iti oferi mai multe sanse de castig.
Azi sunt disponibile 4 sondaje: Mituri despre boala cardiaca, Mituri despre cancer, Mituri despre sanatate mintala & violenta si Mituri despre bolile respiratorii. Mai poti accesa si peste 500 de ‘pastile’ cu stiri medicale de calitate, peste 120 de prezentari cu sfaturi medicale practice sau poti sa te relaxezi urmarind colectia de secvente amuzante de pe pagina e-fun. In plus, in fiecare vineri gasesti stiri medicale noi.
Razvan
Multumesc pentru comentariu. Poate vor fi cititori interesati. Ca fapt divers, cati respondenti aveti per chestionar?
VoceaPacientului.ro
Variaza de la sondaj la sondaj. Cert este ca, cei ce participa la tragerea la sorti din prima saptamana dupa activarea unui sondaj sau de la inceputul unei noi etape de campanie cu premii pentru mai multe sondaje, au semnificativ mai multe sanse decat cei ce completeaza sondajele mai tarziu. Va asteptam deci cat mai devreme pentru a avea mai multe sanse :)
Razvan
Sper sa-mi fac timp saptamana aceasta ca sa ma inscriu la unul dintre sondajele disponibile pentru a-mi face o idee despre subiectele abordate.
Daca ai timp, e binevenit un guest post aici cu mai multe informatii despre activitatea voastra, ce doriti sa obtineti, cum utilizati raspunsurile primite etc. Atat timp cat e un articol de interes general, care nu incearca sa vanda in mod continuu, il public pe blog fara nici o problema.
wingman
Sunt de acord cu tine. Atunci cand se raspunde din propria vointa la chestionare si nu este vorba si de o remuneratie oamenii vor fi mult mai obiectivi. Este foarte importanta parerea sincera a celor care aleg sa completeze un chestionar pentru ca obiectivul propus sa fie atins cat mai bine.
Ti-am modificat detaliile de la comentariu. NU te ajuta cu nimic la SEO sa publici comentarii in care iti faci reclama la site.
miryam
Cel mai usor mod de a face bani stand pe net este sigur si plateste 10 usd la inregistrare si in plus nu ai de facut mare lucru vei primi in email sondaje mai exact un link sa intri doar o secunda ceva de genu pay to click doar fara a sta mult..ai si sondaje intrebari usoare..cateva secunde dureaza incearca-l nu strica http://www.ermail.com/klik/VXFUZ2ID
de asemenea recomand cu mare incredere http://www.viespar.ro/?reff=105f4a7fbce9e6ef9dcd3f62e36f7af4 si chiar plateste eu am fost platita. si inca un site in care esti platit in euro doar vizionand 5 clipuri pe zi pentru fiecare esti platit cu 3 euro.. http://awsondaj.com/?ref=100471 mult succesc.
Simona Mariana Pirvu
Ati retras banii sunt de incredere sau nu are rost sa imi pierd timpul.Astept raspunsul dumneavoastra la e mail