In urma cu 5 ani eram in cautarea unei masini si am luat in considerare absolut toate posibilitatile disponibile la acea data: masina noua, second hand din Autovit sau din localitati apropiate de Bucuresti si second hand din Germania, una care sa aiba costuri de intretinere cat mai mici si RCA ieftin.
Prima varianta abordata a fost cea a masinii aduse din Germania. Am o manie cu un BMW din 2000 sau un VW Passat V6 4motion din 2000, la care imi place foarte foarte mult forma de ou a habitaclului.
Gasisem o masina superba in Germania, cu aproximativ 70.000km la bord, condusa de o batranica care a lasat-o mostenire nepotului care o vindea la un super pret de doar 2500Euro negociabil pentru ca se muta in Anglia in cateva saptamani. Masina era similara cu aceasta, doar ca era de culoare albastru inchis.
Toate bune si frumoase, discutiile initiale au fost pe fagasul normal, stabilim ca o sa ma duc sa o vad/iau in weekendul care vine pentru a-mi putea lua liber de la serviciu, sa-mi rezerv biletele la autocar / avion etc.
Asta se intampla intr-o zi de vineri, fapt pentru care tot weekendul respectiv am fost vesel, mi-am facut bagajul, am stabilit detaliile cu prietenul care urma sa ma insoteasca si am cumparat o parte din euro necesari. Bine ca nu-i aveam pe toti in casa, ci la banca pentru ca luni ma trezesc cu un e-mail de la vanzator in care ma roaga sa-i trimit prin WesternUnion cu parola pe care sa nu i-o spun toti banii pentru a fi sigur ca ma duc sa o cumpar.
Credea ca s-a intalnit hotul cu prostul. Dupa multe palavrageli i-am spus ca daca mai continua sa-mi ceara bani, poate sa o vanda altcuiva. A doua zi am vazut masina postata pe acelasi site, doar ca se schimbase proprietarul si povestea.
Se pare ca o asemenea activitate era foarte promovata, multa lume lovindu-se de scammeri auto.
Nici a doua tentative nu a fost mai reusita. Gasisem o masina in Slobozia cu putini kilometri la bord, fara zgarieturi/lovituri si un pret decent. Problemele au inceput sa iasa la iveala in momentul in care am iesit cu masina la test drive impreuna cu mecanicul meu si proprietarul. Cand erau doar 2 persoane in masina se comporta normal. Cand erau 3 persoane in ea, incepea sa troncane la un amortizor, baga un pic de fum si tragea mult mai greu decat ar fi fost normal.
Dupa experientele acestea doua am fost mult mai atent la documentele masinii, cum se prezinta in ansamblu si ce deficiente tehnice descopera mecanicul. Pentru o scurta lista cu cateva elemente care ar trebui sa fie semnale de alarma in cazul unor masini cu problem, va invit sa urmariti infograficul de mai jos.