Performer vs workaholic – fight reloaded

Dupa cum scrisesem anul trecut in august, am incercat sa-mi schimb modul in care indeplinesc task-urile pentru a putea petrece cat mai putin timp la job, cat mai putin timp pe net si in acelasi timp sa devin mai productiv.

Idealul meu era sa ajung in maxim doi ani la nivelul Belgiei, din punct de vedere al timpului prestat la job + proiecte personale + blog + alte task-uri, dar pana acum nu am reusit. Nu am reusit sa fiu nici performer, dar nici workaholic. Incep sa cred ca tine mai mult de tipologia jobului si mai putin de capacitatile organizatorice. De exemplu, in PR se presupune ca ar trebui sa fii la curent cu toate noutatile despre brandurile tale 24 din 24. Daca lucrezi ca support clienti, cred ca e greu sa aplici tactica de a deschide o singura data pe ora e-mail-ul pentru a-ti citi ultimele mesaje.

Optiunea care iti aduce cea mai mare implinire pe termen lung este sa gasesti ceea ce iti place sau ceea ce iti doresti cu adevarat sa faci si sa iti canalizezi toate eforturile spre acel lucru.

Stiu cateva persoane pe care le respect foarte mult care au renuntat la joburi pentru a face ceea ce doreau, indiferent daca este vorba de filmari si editare videoclipuri sau lansarea unei firme care se ocupa de servicii IT la domiciliu.

In momentul de fata imi propun pentru viata privata diferite teluri saptamanale. De exemplu, saptamana trecuta imi propusesem sa plec din Bucuresti pentru 2 zile, fara acces la net, pentru ma deconecta. Pentru ca acest lucru sa se intample, mi-am setat si o regula mentala: problemele de la birou raman la birou, blogul poate rezista si fara mine.

Imi planuiesc si pauze intermediare, gen o cina cu familia sau un joc cu prietenii pe net, pauze care imi permit sa-mi dozez energia mult mai bine. Principala problema pe care o vad eu la multe joburi este nevoia de multitasking.

Sa presupunem ca ai 10 e-mail-uri de rezolvat pana la ora 12.00 Te apuci de primul e-mail, intervine colega sau colegul si te roaga sa-l ajuti cu o tampenie pentru tine, dar energy si time wasted cu adevarat. Ii spui ca il ajuti mai tarziu si te apuci de al doila e-mail. Intre timp, mai apare o mini sedinta, o conversatie la telefon cu un client care te suna ca sa te intrebe de sanatate si tot asa pana la finalul zile,cand descoperi ca nu ai terminat nimic pe ziua respectiva.

Cum rezolvam aceasta problema ?

O solutie ar fi sa mergem la diferite traininguri sau la diferiti psihologi/psihoterapeuti care te pot ajuta sa treci mai usor peste frustrarile acumulate. De exemplu, TMI Romania sustine anual, pentru clientii sai, cursuri de training pe subiecte de management, comunicare, eficienta personala si lucru in echipa.

Voi cum rezolvati aceasta dilema?

Articol scris pentru concursul Superblog 2012.

Leave a Reply