Cateva prezentari de la Marketing360 – editia 2012

In urma cu cateva zile am fost prezent la conferintele sustinute in cadrul evenimentului organizat de Evensys si Manafu: Marketing360

Evenimentul s-a bucurat de o prezenta numeroasa si lucrul care m-a bucurat cel mai mult a fost ca 90% dintre cei prezenti erau tineri dornici de informatii noi. Urmeaza sa fie adaugate pe site-ul evenimentului prezentarile speakerilor si nu are rost, din punctul meu de vedere sa intru in detalii. Va spun doar cateva chestii care mi-au atras atentia.

Nu ne place diferentierea

Adina VladManaging Partner, Unlock Market Research a reamintit celor prezenti faptul ca in Romania, tentinta de a aduce totul la un numitor comun e mai puternica decat aceea de a ma diferentia.

Acest lucru se intampla nu pentru ca nu ne place diferentierea, ci pentru ca aceasta este dificil de manageruit.

Exista o tendinta evidenta de a aplica o aritmetica mult mai simpla.

Acest lucru e de inteles. Noua, oamenilor, nu ne place sa iesim din zona de confort. Daca stim ca o anumita abordare functioneaza, atunci de ce sa mergem mai departe?

Abordarea e gresita. Cel mai bun exemplu este Apple. S-a diferentiat de tot ceea ce exista pe piata datorita experientei utilizatorului cu brandul: de la achizitionarea produsului, la utilizare si service.

Consumatorul decide

Ana Cruz, Strategic Brand Management module leader, ExecMBA programme, University of Sheffield, unul dintre cei mai buni speakeri pe care i-am urmarit in ultimii 3 – 4 ani, a abordat un subiect evitat sau, mai bine zis, neinteresant pentru companiile de stat care se bucura de monopol sau bani de la buget si foarte interesant pentru cei care vor sa vanda mai mult si sa fie mai aproape de consumatori: Cum poti sa transformi insight-urile in avantaje pentru a castiga o “felie” cat mai mare din piata.

Cele mai multe companii uita faptul ca toti consumatorii vor sa faca parte dintr-o comunitate, indiferent daca este vorba de o comunitate virtuala, ori este vorba de o comunitate fizica. Ei vor sa simta ca fac parte din ceva. Vor sa fie implicati in ceva… (acest lucru o spune Charlie Denson, Nike Brand President).

Primul lucru care-mi vine in minte este comunitatea iubitorilor de SCI-FI din SUA. Pentru mine, ea este cel mai bun exemplu pentru o astfel de comunitate. Hranesti apetitul pentru filme, costume si alte obiecte de genul acesta si vei castiga cu siguranta bani buni.

Daca vrei sa faci bani, nu uita sa te gandesti la urmatoarele chestiuni:

1) Pentru cine este produsul tau? Este pentru o nisa, este un produs de interes general? L-ai lansat pentru ca iti place tie sau pentru ca exista cerere pentru un astfel de produs?

2) Care sunt cele mai importante motive pentru care ar trebui sa fie achizitionat de consumatori? Indeplinesc aceste motive necesitati reale?

3) De ce ar trebui sa-l achizitioneze de la tine? Ce le oferi fata de ceilalti competitori? Daca nu ai inca competitori pe nisa, nu te culca pe o ureche. In mod sigur, daca ai succes te va copia cineva si vei fi fortat sa gasesti acel diferentiator despre care am scris mai sus.

4) Crezi ca produsul tau este suficient de bun incat sa poti transforma consumatorii in brand advocates?

Inovatia in marketing poate fi o unealta strategica foarte buna pentru a transforma insight-urile despre consumatori in avantaje competitive si, alaturi de marketing, este esentiala pentru succesul unei afaceri.

Mai multe informatii despre inovatia in marketing, gasesti aici si aici.

Spune-mi o poveste

Stefan KollePartner, Futurelab, probabil cel mai bun speaker pe care l-am intalnit pana acum, ne-a vorbit despre fidelitatea consumatorilor,  scopul principal al oricarei companii (sau ar trebui sa fie… daca ne luam dupa aceste probleme ale unui magazin online ne putem da seama ca nu-i intereseaza fidelizarea).

Geniala prezentarea, straight to the point. Pe scurt, daca o companie doreste ca un client sa o recomande si altora sau sa discute despre ea, trebuie sa:

1) Ii spuna o poveste care sa-i faca conversatiile cu prietenii lui mai interesante.

2) Ii ofere unelte care sa-l ajute sa-si demonstreze valoarea in fata prietenilor, colegilor si familiei.

3) Il roage.

Un e-book gratuit care abordeaza acest subiect gasiti aici.

Restul prezentarilor le veti gasi pe site-ul conferintei iar aici veti gasi o detaliere a intregii zile.

Fotografiile facute de mine cu ocazia evenimentului le gasiti aici.

Leave a Reply