Social media marketing pentru cabinete stomatologice si farmacii

In ultima perioada am tot vazut campanii online pentru diferite clinici stomatologice. Cea mai recenta campanie (a implicat si destui bloggeri importanti) este cea desfasurata de Dentestet: Alege corect din prima – Re-Zambeste. Mi s-a parut o campanie destul de faina, care, insa, se adreseaza unor persoane cu bugete peste medie.

Pana sambata am crezut ca toate cabinetele si clinicile stomatologice din Romania nu au nevoie de promovare prin social media, in cazul lor word-of-mouth fiind mult mult mai relevant.

Tinand cont de bugetele familiale mai mici decat ale vesticilor si rata mica de penetrare a internetului, alegerea unui cabinet cred ca se face mai mult datorita pretului serviciilor si datorita recomandarilor prietenilor. Chiar si eu, desi am tangente cu online-ul de aproape 10 ani, cand am avut nevoie de un astfel de serviciu am apelat la prieteni si cunostinte pentru recomandari. Si pot spune ca am luat plasa de cateva ori. Dar asta e. Riscurile meseriei…

Sa presupunem ca nu ai fi multumit de servicii si ai scrie pe blog, ai face petitii, afirmatiile tale ar sta la baza unui articol sau unor articole in presa, crezi ca cei cu venituri mici nu vor mai apela la acel cabinet? Nu cred. Aceasta presiune este buna pentru cabinetele mari, cu proceduri de mii de euro, care trebuie sa fie atente sa nu-si piarda/sperie clientii.

Sambata, insa, in timp ce asteptam sa intru la consultatia stomatologica, rasfoiam o revista luata de pe masuta din sala (Actualitati stomatologice). Fidel obiceiului meu de a incepe cu sfarsitul revistei, am fost surprins ca dupa nenumarate pagini cu implanturi, sange si cusaturi de gingii, sa ma trezesc in mijlocul unui articol despre marketingul pe internet, cu aplicabilitate pentru zona stomatologiei. Cam simplist articolul si cu ceva greseli de traducere, dar interesant pentru cei care nu au cunostinte si inclinatie spre social media.

Aflat intr-o revista de circulatie chiar si in cabinete mici, revista mi-a demonstrat ca fenomenul social media a inceput sa fie promovat si in randul cabinetelor mici pentru principala lui caracteristica: poate genera clienti si ii poate fideliza pe cei existenti.

De asemenea, am fost surprins sa descopar coduri QR in reclamele din revista sau concursuri pe Facebook organizate de Farmaciile Bella Donna.

Cred ca am imbatranit si nu mai sunt la curent cu toate noutatile. Va las sa cititi inceputul articolului din revista si materialele de mai jos.

Mai multe resurse despre social media pentru cabinete stomatologice gasiti aici.

http://www.thewealthydentist.com/blog/1176/dentist-social-media/

http://techcrunch.com/2010/07/17/how-social-media-drives-new-business-six-case-studies/

http://www.dentalblogs.com/archives/administrator-2/why-dentists-should-hook-up-with-social-media/

http://www.slideshare.net/Katiehoke/social-media-for-dental-practices-5323283

http://sidekickmag.com/continuing_education/facebook-for-the-dental-practice_2395.html

http://socialdentalnetwork.com/

Restul articolului il puteti citi accesand urmatoarele linkuri:

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_3.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_4.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_5.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_6.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_7.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_8.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_9.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_10.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_11.jpg

http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_12.jpg

Puteti utiliza link-urile de mai sus si pentru a face embed in site-ul/blogurile voastre.

Discussion

    • Razvan
    • Razvan

Leave a Reply