In ultima perioada am tot vazut campanii online pentru diferite clinici stomatologice. Cea mai recenta campanie (a implicat si destui bloggeri importanti) este cea desfasurata de Dentestet: Alege corect din prima – Re-Zambeste. Mi s-a parut o campanie destul de faina, care, insa, se adreseaza unor persoane cu bugete peste medie.
Pana sambata am crezut ca toate cabinetele si clinicile stomatologice din Romania nu au nevoie de promovare prin social media, in cazul lor word-of-mouth fiind mult mult mai relevant.
Tinand cont de bugetele familiale mai mici decat ale vesticilor si rata mica de penetrare a internetului, alegerea unui cabinet cred ca se face mai mult datorita pretului serviciilor si datorita recomandarilor prietenilor. Chiar si eu, desi am tangente cu online-ul de aproape 10 ani, cand am avut nevoie de un astfel de serviciu am apelat la prieteni si cunostinte pentru recomandari. Si pot spune ca am luat plasa de cateva ori. Dar asta e. Riscurile meseriei…
Sa presupunem ca nu ai fi multumit de servicii si ai scrie pe blog, ai face petitii, afirmatiile tale ar sta la baza unui articol sau unor articole in presa, crezi ca cei cu venituri mici nu vor mai apela la acel cabinet? Nu cred. Aceasta presiune este buna pentru cabinetele mari, cu proceduri de mii de euro, care trebuie sa fie atente sa nu-si piarda/sperie clientii.
Sambata, insa, in timp ce asteptam sa intru la consultatia stomatologica, rasfoiam o revista luata de pe masuta din sala (Actualitati stomatologice). Fidel obiceiului meu de a incepe cu sfarsitul revistei, am fost surprins ca dupa nenumarate pagini cu implanturi, sange si cusaturi de gingii, sa ma trezesc in mijlocul unui articol despre marketingul pe internet, cu aplicabilitate pentru zona stomatologiei. Cam simplist articolul si cu ceva greseli de traducere, dar interesant pentru cei care nu au cunostinte si inclinatie spre social media.
Aflat intr-o revista de circulatie chiar si in cabinete mici, revista mi-a demonstrat ca fenomenul social media a inceput sa fie promovat si in randul cabinetelor mici pentru principala lui caracteristica: poate genera clienti si ii poate fideliza pe cei existenti.
De asemenea, am fost surprins sa descopar coduri QR in reclamele din revista sau concursuri pe Facebook organizate de Farmaciile Bella Donna.
Cred ca am imbatranit si nu mai sunt la curent cu toate noutatile. Va las sa cititi inceputul articolului din revista si materialele de mai jos.
Mai multe resurse despre social media pentru cabinete stomatologice gasiti aici.
http://www.thewealthydentist.com/blog/1176/dentist-social-media/
http://techcrunch.com/2010/07/17/how-social-media-drives-new-business-six-case-studies/
http://www.dentalblogs.com/archives/administrator-2/why-dentists-should-hook-up-with-social-media/
http://www.slideshare.net/Katiehoke/social-media-for-dental-practices-5323283
http://sidekickmag.com/continuing_education/facebook-for-the-dental-practice_2395.html
http://socialdentalnetwork.com/
Restul articolului il puteti citi accesand urmatoarele linkuri:
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_3.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_4.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_5.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_6.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_7.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_8.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_9.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_10.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_11.jpg
http://dl.dropbox.com/u/60912310/Revista%20stomatologie/art_12.jpg
Puteti utiliza link-urile de mai sus si pentru a face embed in site-ul/blogurile voastre.
Raluca P
Chiar saptamana trecuta m-am documentat putin despre marketingul online pt medici si farmacisti din Germania. :)
Aici e destul de dezvoltat domeniul si se organizeaza inclusiv conferinte pe tema social media pentru doctori si ma gandeam ca la noi in tara este o nista neexploatata in social media.
Razvan
Hello,
Multumesc pentru comentariu :)
Intr-adevar, e o nisa neexploatata si are niste particularitati interesante. Singura companie mai implicata in social media din zona aceasta este, dupa parerea mea, Dentestet.
daniel
pai si cum sa te implici la cine sa apelezi sa iti faca o campanie calumea?
Razvan
Raspunsul nu e foarte simplu. Primul lucru de la care trebuie sa pornesti este sa te gandesti cat de mult timp vrei sa dedici acestei activitati, sa te gandesti ce vrei sa obtii dintr-o astfel de campanie si sa evaluezi ce fac competitorii tai in aceasta zona. Abia apoi poti sa te gandesti la ce trebuie sa faci. Campanii bune pot face atat companii dedicate (Spada Digital, Blogal Initiative, Standout, Advertica etc.), cat si freelanceri: Sabina Cornovac, Anca Duma, Marius Calugaru (Blogatu) prin intermediul Blogwars etc.
daniel
e greu pt un cabinet stomatologic … competitorii nu fac mare branza.. tb un marketing bine pus la punct. populatia tinta e din cluj… cam greu ‘ zic eu sa fac o promovare.
Razvan
Iti dau o doua link-uri de campanii facute in Romania: http://blogalinitiative.ro/campanii/cum-arata-implantul-dentar-de-atunci-si-cel-de-acum, http://www.dentestet.ro/alege-corect-din-prima/etape-concurs iar accesand acest link vei gasi o gramada de resurse utile: http://bit.ly/Yzco6S in limba engleza.