Conform unui studiu realizat in perioada 4.01.2012-17.01.2012 (pe un numar de 1445 de consumatori) de catre Loyalty Wins pentru Zuberance a reiesit faptul ca persoanele interesate de un brand, asa denumitii brand advocates, sunt mai activi, au mai multi prieteni pe retele sociale si recomand mai multe tipuri de produse fata de cat se credea pana acum. Studiul poate fi accesat aici.
Care este diferenta dintre un brand ambassador si un brand advocate?
Un brand ambassador este un angajat al companiei care a imbratisat valorile, etica, scopurile organizatiei etc. Poate fi un angajat care lucreaza, de exemplu, in cadrul departamentului IT si care este dispus sa vorbeasca in cercul lui de prieteni despre companie sau poate fi o persoana publica cunoscuta. Aici se vede importanta unui eveniment sau plan de actiune pe partea de Internal Social Media, dupa cum am precizat aici.
Un brand advocate este un client care recomanda in mod frecvent, fara a fi platit pentru acest lucru, brandurile si produsele de care este multumit.
Trei lucruri interesante despre brand advocates
1. Conform studiului Zuberance, persoanele care au rol de brand advocate sunt mai active fata de cum se credea pana acum. Comparativ cu valorile inregistrate in cadrul studiului realizat de GfK Roper in 2006, numarul recomandarilor aproape s-a triplat. Astfel, un brand advocate recomanda 9 branduri, produse sau servicii pe an fata de 3.7 cat s-a inregistrat in 2006.
De asemenea, trebuie tinut cont de faptul ca aproximativ 16% dintre respondenti recomanda mai mult de 10 branduri, produse sau servicii iar alti 16% recomanda mai mult de 15.
Cele mai multe produse recomandate fac parte din categoria tehnologie.
2. Au un numar mai mare de prieteni pe retelele sociale.
Daca in 2006 acestia aveau un numar mediu de 82 de persoane in retelele lor sociale, acum, in 2012, numarul prietenilor virtuali a crescut, ajungandu-se in cazul celor foarte activi pe retele sociale ca numarul de prieteni virtuali sa varieze intre 300 si 600.
3. Un brand advocate recomanda atat produse de consum (masini, electronice, filme, carti, hoteluri, restaurante), cat si produse sau servicii business (servicii de consultanta etc).
Mai multe detalii despre studiu gasiti in infograficul de mai jos sau in studiu.