Companiile apeleaza la mita pentru a obtine recenzii favorabile?

Cele mai bune recenzii de produs sunt cele venite din partea utilizatorilor reali, a utilizatorilor multumiti de produsele achizitionate, utilizatori care sunt transformati in adevarati purtatori de cuvant.

In Romania brandurile s-au prefacut si inca se prefac ca sunt deschise la discutii si critici pe blogurile/forumurile lor/sectiunea de comentarii din dreptul produselor vandute.

Toate bune si frumoase in teorie. Practica insa ne omoara. Am intalnit numeroase cazuri in care brandurile stergeau comentariile nefavorabile de pe site-urile lor, fara a incerca un dialog cu cei care le erau deja clienti si erau nemultumiti de produsele achizitionate, si le lasau doar pe cele neutre sau pozitive in incercarea de a atrage noi clienti. Inclusiv gigantul Emag a trecut prin asemenea perioada. Un simplu search pe Google imi poate demonstra afirmatia.

Daca utilizatorii produselor nu sunt multumiti de produsele achizitionate putem trage doua concluzii:

1) N-au fost atenti care sunt specificatiile produsului si n-au citit recenzii/cautat materiale informative despre produs inainte sa-l cumpere iar asteptarile sunt mai mari decat ce ofera produsul,

2) Produsele sunt destul de slabe din punct de vedere calitativ.

Daca in primul caz, solutia e sa fie mai atenti data urmatoare, in al doilea caz una dintre solutii ar fi recenziile nefavorabile.

Ce ne facem insa atunci cand companiile ofera “mita” celor care scriu recenzii favorabile? In cazul pe care il voi prezenta mai jos produsele nu erau slabe din punct de vedere calitativ, dar compania a utilizat mita pentru a obtine un beneficiu de imagine.

VipDeals vindea numeroase produse pe Amazon.com, de la taser guns (pistoale cu electrosocuri) la carcase din piele pentru Kindle Fire. Pentru a obtine recenzii favorabile (5 stele) Vip Deals a trimis aceasta scrisoare celor care au cumparat carcasa si desi nu cere in mod expres un rating de 5 stele  si o recenzie, modul in care este scrisa scrisoarea indica faptul ca se asteapta la aceasta recenzie in schimbul carcasei.

Mai multe detalii despre scandal si rezultatul acestuia puteti gasi aici si aici.

Desi reducerea oferita este reprobabila din punct de vedere moral, nu cred ca au fost atinse interesele consumatorilor, nu cred ca au fost indusi in eroare alti consumatori – in sensul ca produsul vandut era suficient de bun din punct de vedere calitativ.

Ati accepta sa realizati recenzii favorabile unor produse proaste daca primiti bani pentru recenzie sau ati refuza? Ati intalnit vreun asemenea caz in Romania?

Discussion

    • Razvan
        • Razvan
    • Razvan
    • Razvan
    • Razvan
        • Razvan
            • Razvan

Leave a Reply