De ce suni la 112?

Cand eram mai tinerel, prin 1996 sau 1997, aveam un Ericsson GA 318 care functionase pana in ziua X impecabil: acoperire si in gaura de sarpe, baterie care tinea mult, rezistenta la socuri si cam atat :). Deh, eram in stone age.

In ziua X n-a mai vrut sa se conecteze la reteaua Connex si afisa doar apel 112. Il inchid. Il deschid. Ii scot bateria. Ii scot cartela. Nimic. Doar 112.

Imi iau inima in dinti si sun la numarul acela. Ma si gandeam ca o sa taxeze numarul de o sa-mi indoaie alocatia (tarife de 60 de centi daca nu mai bine erau atunci) cu ceva suprataxa.

Raspunde o doamna si pana sa apuce sa spuna ceva, incep sa-i insirui: Buna ziua. Detin un telefon Ericsson GA 318 si nu mai functioneaza. Imi tot afiseaza ca trebuie sa sun la numarul acesta, asa ca… V-am sunat. Ce sa-i fac ca sa functioneze iar?

Raspunsul m-a blocat: Ati sunat la Politie. Pentru problema dvs. va rugam sa sunati la operatorul de telefonie si a inchis.

Discutia va dati seama ca este aproximativa. Pastreaza insa ideile generale ale discutiei.

De atunci, mi-a ramas in minte ce inseamna 112.

112 a fost acum aproximativ 4 ani pentru mine si cativa prieteni numarul magic, care ne-a ajutat sa ne revenim in urma unui grav accident in care am fost implicati fara voia noastra. Masina a fost dauna totala, persoana de pe scaunul din dreapta soferului a fost luata cu targa de la accident dupa ce au sosit echipele de descarcerare in 3 4 minute de la apel.

Dupa experienta traita raman profund recunoscator oamenilor de la descarcerare si de pe ambulanta pentru profesionalismul si promptitudinea de care au dat dovada.

Inainte radeam cand citeam prin ziare ca X a sunat de n ori la 112 si a primit o amenda in valoare de Z lei. Il credeam un tampit care are prea multi bani. Acum, dupa ce i-am vazut utilitatea adevarata, ma enerveaza cand citesc despre persoane care suna just for fun la 112 ca sa intrebe nu stiu ce chestie stupida sau sa isi bata joc de operator.

La invitatia lui Manafu, m-am alaturat campaniei “O viata poate depinde de tine”, realizata de Asociatia React, campanie care lupta impotriva abuzurilor.

Iata cateva cifre care demonstreaza de ce trebuie sa luam atitudine cat mai repede:

3 din 4 apeluri la Serviciul de Urgente 112 sunt false urgente: 73% din totalul apelurilor inregistrate in perioada ianuarie-august 2011 sunt, practic, apeluri facute in joaca sau accidental de catre cei care suna, doar 27% sunt apeluri reale.
Un om moare in 3 minute din momentul in care a intrat in stop respirator. Cum ar fi sa piarda ruda acestuia sansa de a-l salva pentru ca cineva abuzeaza de 112? Gandeste-te ca in fiecare zi peste 20 de oameni sunt raniti grav. S-ar umple Romania de victime ale nebuniei unora.

Te invit sa iei atitudine impotriva acestui abuz prin postarea pe blogul tau, pe contul tau de Twitter, Facebook, Google+ a unui mesaj de sustinere.

 

Discussion

    • Razvan

Leave a Reply