Prezentul articol vine ca raspuns la o intrebare primita pe Twitter de la @claudiuciobanu: Veniturile twitter sunt din publicitate, dar unde si la ce se face publicitate ?
Twitter momentan, pana la lansarea platformei de advertising similara Facebook, face bani din urmatoarele lucruri:
1) Promoted tweets
2) Promoted accounts
3) Promoted trends
Twitturile promovate sunt twitturi normale care sunt insa “vizibile” unui numar mai mare de persoane pentru ca le poti atasa diferite cuvinte cheie care le pot afisa si in cadrul altor cautari.
De exemplu, scriu (ca firma) tweetul urmator: Oferta limitata disponibila vila cu vedere la mare! si ii atasez cuvintele cheie: calatorii, distractie, atunci tweetul meu va fi afisat si in rezultatele cautarii pe http://search.twitter.com/ dupa cuvintele calatorii, distractie si pot primi in cazul in care cineva cauta dupa acele cuvinte intrebari privind preturi, locatie etc.
Tweetul este identificat asa cum se poate observa si in poza de mai jos prin utilizarea unei casete galbene in care scrie Promoted by XXXXXXX.
Conturile promovate sunt afisate in sectiunea Who to follow si sunt identificate de asemenea printr-o caseta galbena in care este trecut Promoted, asa cum se poate observa in poza de mai jos.
Trendurile promovate sunt de asemenea adaugate in categoria Trending, asa cum se poate vedea mai jos.
Trendurile de fapt sunt hashtaguri promovate.
In momentul in care promovam un hashtag este recomandat pentru cele mai bune rezultate sa folosim si promovarea twitturilor. De ce? Pentru ca in momentul in care dai click pe hashtagul promovat, pe pagina nou deschisa primele twitturi afisate sunt cele promovate.
Toate trei tipurile de promovare vin la pachet cu un sistem de monitorizare intitulat Analytics si sunt monitorizate urmatoarele: vizualizarile, RT, clickurile, raspunsurile (replies) si follows (in cazul Promoted Accounts).
In cazul in care ai fost atent si ai observat undeva in partea de jos a profilului tau urmatoarea situatie:
In care twitter promoveaza un produs propriu, nu fi surprins daca in viitorul apropiat o sa te trezesti cu diferite alte produse promovate.
Hootsuite este primul partener prin intermediul caruia vor fi promovate aceste servicii (articol aici) iar calea este deschisa si pentru altii.
Mai multe detalii despre modul in care te poti promova pe Twitter si modalitatea de a te inregistra, gasesti in sectiunea de Business a site-ului: http://business.twitter.com/advertise/start
Acestea fiind zise, sper ca am lamurit problema. Daca nu, feel free to comment.
Primele doua poze via Twitter.com
Ionut
chiar si asa, cer prea multi bani la ce ofera. 10 miliarde nu-i de colo!
Razvan
nici eu nu cred ca valoreaza atat… dar te pui cu supraevaluarea? :)