Cum a fost la Webstock 2010

Joi, 16.09.2010, am participat intr-un final la editia de anul acesta a celebrului Webstock organizat de Evensys cu sustinerea Vodafone.  Am fost un pic dezamagit de eveniment datorita calitatii slabe a prezentarilor.

Parti proaste:

– Participantii au fost lipsiti de bun simt si isi lasau dupa fiecare pauza cestile de cafea, farfuriile de mancare goale pe sub scaune/pe langa scaune/prin orice loc disponibil si mai putin pe mesele puse la dispozitie de hotel.

– O parte dintre cei prezenti mi s-au parut mai interesati de ceea ce mananca la pranz/servesc in pauzele de cafea decat de eveniment.

– Desi in online toti se dau mari comunicatori doritori de interactiune, in offline stau foarte prost la acest capitol. Daca nu esti din grup sau nu ai un blog relevant, ghinion, nu te baga nimeni in seama. Spun acest lucru pentru ca am asistat la o discutie intre o tipa care abia isi facuse un blog si cerea sfaturi unor bloggeri care se mandreau cu vizite de mii de unici zilnici si o luau in “baschiora” (vorba olteneasca de prin Bals)/ isi bateau joc de ea.

– Sectiunile Communication, Concepts si Connections s-au desfasurat in paralel in sali diferite ceea ce a facut imposibila pentru cei interesati de acestea sa participe. Chiar daca faceai slalom intre sali, tot pierdeai o bucata din prezentarea din alta sala sau un comentariu interesant.

– Cei mai multi dintre speakeri s-au concentrat mai mult pe prezentarea brandurilor pe care le reprezentau si mai putin pe oferirea unor sfaturi utile. Sectiunea Communication, impartita in 2 avea trecut in program incepand cu ora 16.30 Cum sa realizezi o campanie in social media. Nu aveai ce sa inveti. Doar cum au fost implementate anumite campanii cu rezultate indoielnice:

  1. Mihai Dragan (GM, MB Dragan) a dat ca exemplu la o campanie obtinerea a 50 RT si 500 de participanti la un concurs,
  2. Laurentiu Dumitrescu (Managing Partner, Digital Star) a dat exemplu 300 de participanti la un concurs si 2.500.000 de vizualizari (NOTA. vizualizarile au fost calculate prin insumarea traficului pe siteurile pe care a fost prezentata campania/comunicatele de presa…)

DE UNDE STIM CA LUMEA S-A UITAT LA CAMPANIA RESPECTIVA? Nu era mai bun ca argument un numar de clickuri?) Metodologia de cercetare a lasat de dorit in acest ultim caz.

– Nu mi-a placut Cornel Cojocaru, Executive Director, Communications Division, BCR pentru lipsa de tact si raspunsul deplasat atunci cand cineva din sala a iesit din sala dupa un scurt schimb de replici cu dansul: “Whatever!” Asta e raspuns de PRist cu atatia ani de experienta?

In plus, de prea multe ori s-a legat in prezentare de OUG 50/2010. CE LEGATURA ARE ACEASTA ORDONANTA CU ONLINE-ul?

Insa, cel mai mult m-a deranjat o afirmatie facuta de dansul la un moment dat: Ar fi putut sa inchida un site al celor care doreau sa se coalizeze impotriva bancilor pentru ca site-ul respectiv induce in eroare, dar ca au preferat sa asculte prima data si apoi sa actioneze. N-a dat un URL pentru a putea verifica afirmatiile. Ma intreb insa de ce o atitudine atat de agresiva din partea unei banci? Ar fi trebuit sa participe la discutie si sa ofere informatii privitoare la OUG 50 daca era chiar asa de ingrijorata de informatiile eronate aparute.

Parti bune:

– Numar mare de participanti.

– Speakeri de calibru, chiar daca unii dintre ei au avut prezentari care au lasat de dorit.

– Comentariile lui Alin Zainescu, GM, MediaIQ au fost criminale la propriu. I-a “terminat” pe cei din panelul Cum sa realizezi o campanie in social media. S-a legat exact de ceea ce a fost punctul slab al prezentarilor: rezultatele.

Marko Kind (CMO Vodafone), Vlad Stan (Online Entrepreneur) si Dragos Manac (Online Entrepreneur) au avut prezentari nemaipomenite.

Paul Markovits (Marketing Director Heineken) a avut cea mai scurta prezentare si in acelasi timp, cea mai comentata prezentare, cel putin in zona in care am stat eu. Campanie faina facuta de Heineken:

httpv://www.youtube.com/watch?v=tEqJV1acgN4

– Manafu omniprezent, cu prezenta de spirit.

Editiile urmatoare:

– Evenimentul in sine o sa ia amploare in anii urmatori pe masura ce se mareste numarul celor activi in online.

– Sper ca editiile urmatoare sa se axeze mai mult pe prezentarea unor planuri de actiune din care chiar sa inveti cum sa realizezi o campanie in domeniu, cum se calculeaza un buget etc..

– Speakerii sper sa se axeze mai mult pe prezentari despre campanii si mai putin prezentari generale despre activitatile brandului/organizatiei.

In curand trebuie sa apara pe www.webstock.ro inregistrarile video de la eveniment. Poze nu am facut, dar puteti gasi pe net :)

Leave a Reply