Comunicatul de presa in format social sau Social Media Press Release

Acum un an si ceva cand ma pregateam sa imi fac lucrarea de dizertatie la master (tema aleasa de mine a fost PR 2.0 si modul in care influenteaza comunicarea organizationala noutatile tehnologice) am dat peste aceste doua articole The Definitive Guide to Social Media Releases si Social Media Release Template, version 1.5 Parerile sunt impartite despre cine a lansat pentru prima data un template de comunicat de presa in format social. Eu am descoperit in urma cercetarilor efectuate faptul ca Shift Communications a fost prima organizatie care a propus un astfel de template (23 mai 2006), urmata la scurt timp de Edelman (5 decembrie 2006 prin introducerea StoryCrafter).

De retinut: Indiferent daca il denumim Social Media Release (SMR) sau Social Media Press Release (SMPR), vorbim despre acelasi lucru.

Mi s-a parut foarte buna idea de a folosi intr-un comunicat de presa toate informatiile adiacente pe care vrei sa le trimiti unui jurnalist dar nu ai cum prin intermediul comunicatului clasic:

–         videoclipuri,

–         inregistrari audio,

–         imagini,

–         interviuri date in alte ziare,

–         RSS pentru site-ul companiei, pentru blog, pentru un anumit produs,

–         butoane pentru share pe Twitter, Facebook, MySpace etc.

–         posibilitati de bookmarking,

–         adaugare comentarii ale utilizatorilor,

–         adaugare hcard, vcard, CVuri, poze si conturi de LinkedIn si Facebook pentru echipa de manageri.

Posibilitatile sunt practic infinite. Acum mesajul se poate bucura de sustinerea tuturor acestor elemente devenind mai important ca oricand.

Structura unui comunicat de presa nu se modifica in substanta ci ii sunt doar adaugate unele elemente aditionale si este scris gandindu-ne la o optimizare pentru motoarele de cautare:

  1. Titlu
  2. un al doilea titlu – daca avem ceva de explicat pe scurt in legatura cu titlul comunicatului nostru de presa
  3. un sumar
  4. corpul mesajului – sa nu uitati de testimonialul directorului
  5. date despre firma sau produs si un mic boilerplate
  6. contact
  7. linkuri multimedia
  8. linkuri relevante subiectului comunicatului
  9. cuvinte cheie

Forma grafica a unui SMPR poate fi decisa de fiecare firma in parte. Nu s-a ajuns la un consens cu ce elemente ar trebui sau nu adaugate intr-un astfel de comunicat.

Ce-mi place mie cel mai mult la un SMPR este faptul ca poate fi optimizat din punct de vedere SEO pentru o mai buna indexare.

Piata din Romania, si aici ma refer la serviciile de transmitere comunicate de presa online, nu este pregatita pentru comunicatul de presa in format social.

Am testat mai multe servicii gratuite cum ar fi cele oferite de PRLog, i-Newswire, Press Release Point sau Pitchengine. Cel mai usor de utilizat serviciu mi s-a parut cel oferit de Pitchengine. Comunicatul incanta si din punct de vedere visual. Un design simplu, pe 3 coloane asa cum se poate vedea mai jos. Pentru mine, faptul ca l-am folosit mi-a adus un numar de aproximativ 180 de vizite de la jurnalisti din domeniul Media pe blogul Metal Silvae si cateva propuneri de parteneriate. Pot sa spun ca a fost o reusita utilizarea serviciului gratuit oferit de Pitchengine.

Va indemn si pe voi sa experimentati cu un SMPR chiar daca in articolul Is the Social Media Press Release a Meatball Sundae? Greg Jarboe arata 4 dintre problemele cu care se confrunta comunicatul in format social.

Astept comentariile voastre si va urez spor la teste :) .

Leave a Reply