Monitorizare inhouse sau outsourced

Articolul de fata pleaca de la un mic sondaj facut in luna octombrie 2009 de catre The CMO Club. Acest sondaj arata faptul ca

  • 65.6% dintre respondenti monitorizeaza social media in cadrul firmei
  • 15.6% dintre acestia folosesc serviciile unei agentii interactive
  • 9.4% dintre acestia folosesc serviciile unei agentii de PR
  • 9.4% dintre acestia folosesc serviciile unei agentii dedicate social media
  • 0% Creative/Ad Agency

Eu unul sunt inclinat sa spun ca social media nu poate fi monitorizata cu succes in cadrul firmei, si cu atat mai putin daca sunt utilizate servicii gratuite care au o relevanta destul de mica mai ales pe piata din Romania.

Spun acest lucru pentru ca:

– in Romania exista un numar de aproximativ 130.000 de siteuri, forumuri si bloguri care ar trebui monitorizate

– numarul mare de combinatii care pot fi cercetate, de exemplu: numarul de tweets despre produsul tau, numarul de referinte pe blog, numarul de comentarii negative sau pozitive etc. necesita utilizarea unui numar mare de aplicatii

– numarul mare de aplicatii duce la timp pierdut inutil daca rezultatele returnate nu au un procent mare de relativitate

– utilizarea unor aplicatii gratuite duce la economii de bani, care sunt importanti in aceasta economie, dar in acelasi timp, daca cel care interpreteaza date nu este suficient de bine pregatit si nu este familiarizat cu metodologia fiecarei aplicatii poate trage concluzii gresite

Eu sunt pro apelare la o firma specializata. Utilizarea unei aplicatii dedicate pietei din Romania, chiar daca pretul poate fi destul de ridicat, vorbim de sume care pleaca de la 300 de euro pe luna la un numar fix de rapoarte, este  mai mult decat recomandata. Per total, daca punem in balanta costul abonamentului contra salariul angajatului, relativitate rezultate si interpretare date, eu sunt de parere ca iesim mai ieftin apeland la o agentie.

Am testat o multime de aplicatii pentru monitorizarea social media. Din pacate, cele mai multe aplicatii nu au rezultate relevante pentru piata din Romania. Nici macar unul dintre liderii pietei de monitorizare social media: Radian6.

O lista cuprinzatoare de astfel de aplicatii gasiti pe acest wiki: A Wiki of Social Media Monitoring Solutions

In articolele mele viitoare, voi prezenta o solutie romaneasca de monitorizare: Zelist Monitor, multumita lui Catalin Tenita – Managing Partner TreeWorks.

Cele mai populare aplicatii de monitorizare conform Opinion Watch sunt:

Photo: Opinion Watch

Leave a Reply