Am decis ca e timpul sa imi fac un blog nou. Voi mentine in viata si proiectul meu inceput acum 8 ani Metal Silvae in care voi oferi doar articole despre muzica rock si evenimentele organizate in aceasta sfera muzicala :).
Nu stiu daca voi mai avea timp sa scriu articole si pentru PR365 sau BV Business Center, dar imi voi da silinta ca in perioada urmatoare sa finalizez macar seria de articole despre Cele 22 de legi imuabile ale brandingului.
Insa, in aceasta seara vreau sa va cer ajutorul privind o mica mare problema cu care ma confrunt:
Se da o firma/ONG/autoritate (denumita X in continuare) intr-un anumit domeniu tehnic. Prin lege i se da exclusivitate pe acel domeniu. Bani de la buget nu primeste, deci singurele venituri sunt cele pe care le produce (prin vanzari, editura, tipografie, cursuri etc.).
Activitatea a inregistrat o crestere frumoasa pana anul trecut in vara, dupa care a inregistrat un declin constant in vanzari. In afara de criza, accentuarea declinului o are si faptul ca din ce in ce mai multi clienti posteaza pe diverse site-uri produsele achizitionate de la aceasta. Si cum stim cat de bine functioneaza in Romania, dreptul de autor, nu mai are rost sa comentez pe aceasta tema.
Produsele pe care le vinde organizatia, nu pot sa spun ca sunt de neaparata necesitate. Dar, prin utilizarea acestora, clientii organizatiei pot face reduceri semnificative de bani pierduti in cadrul proceselor tehnologice sau de vanzare.
Organizatia X are site, blog, site-uri conexe activitatii desfasurate. Informatiile oferite nu sunt de interes general ci le pot folosi numai cei care au fost “initiati” in tainele domeniului de activitate al organizatiei.
Au participat la diverse targuri de carti, seminarii, conferinte. Au organizat diferite seminarii si conferinte cu participanti internationali. Interesul media pentru domeniul respectiv fiind aproape de zero.
In momentul de fata:
– se trimit comunicate de presa cu ocazia diferitelor evenimente majore gen: ziua copilului, ziua pompierului etc.
– se posteaza pe blog articole cu noutati din domeniul de activitate, evenimente etc. Exista un numar stabil de cititori ~ 200 unici/zi.
– se trimit newslettere saptamanale abonatilor ~ 4000 abonati.
– sunt editate diferite brosuri, carti, ghiduri, cataloage care pot usura utilizarea, achizitionarea si informarea partilor interesate privind activitatea, produsele si evenimentele organizatiei.
– sunt organizate evenimente pentru partile interesate ~ 1 pe luna.
– se mentine un contact constant cu mare parte din clientii organizatiei: telefon, email, intalniri directe etc.
– au avut o serie de emisiuni la TVR de aproximativ 5 minute fiecare, pre si post aderare (a se intelege inainte de aderarea Romaniei si NU despre aderarea Romaniei).
Si totusi, scad vanzarile iar media din Romania nu e interesata de domeniul respectiv, chiar daca produsele si serviciile oferite de X pot salva vieti si sume importante de bani.
Dilema mea este, cum faci sa impulsionezi constientizarea firmelor de necesitatea achizitionarii produselor si serviciilor X? chiar daca si pana acum in activitatea de marketing s-a mers pe ideea mentionata mai sus.
Aceeasi intrebare si pentru media. S-a incercat si achizitionarea unui spatiu de reclama prin articole in ziare de interes general, gen Adevarul, dar si colaborarea cu reviste de nisa.
Astept propuneri din partea voastra.
Discussion