Hotelul Mirage MedSpa din Eforie Nord – o oază de relaxare pe litoralul românesc

Mirage MedSpa

Am descoperit hotelul Mirage MedSpa din întâmplare. Primisem cadou un voucher (de 300 lei) valabil doar prin agenţiile TUI Travel şi am luat într-o zi un catalog să văd ofertele şi preţurile agenţiei de turism. Şi pentru că tot eram în căutarea unei vacanţe care să includă tratamente balneo, hotelul din Eforie Nord ne-a atras atenţia mai ales că, din 15 octombrie 2014 până pe 30 aprilie 2015, au oferit cazarea gratuită la diverse pachete (daca îmi amintesc bine, cazarea gratuită se oferea pentru pachetele de minim 7 nopţi, cu demi-pensiune sau pensiune completă).

Noi am ales pachetul „Mirage Vital SPA” de 6 zile/7 nopţi, cameră dublă, cu 4 terapii/zi/persoană şi pensiune completă, plătind, cu reducerea aferenta voucher-ului: 2.270 lei (perioada 19 – 26 octombrie 2014).  Întrucât ne-a plăcut şi am fost mulţumiţi, am revenit la acest hotel în perioada 3 – 10 mai 2015 (pentru ultimele săptămâni din aprilie n-am mai gasit locuri!), dar de data aceasta am ales agenţia Inedit Travel şi pachetul „MIRAGE ACTIVE RHEUMA” tot de 6 zile/7 nopţi, cameră dublă, însă cu doar 3 terapii/zi/persoană şi demipensiune, plătind 2.500 lei. De această dată n-am mai avut nici voucher de reducere, nici cazarea gratuită din partea hotelului, în schimb agenţia Inedit Travel ne-a oferit un preţ mai mic faţă de agenţia TUI Travel, beneficiind, în preţul menţionat, şi de o reducere de 10% pentru early booking.

O să vă povestesc în continuare cum a fost, ce ne-a plăcut şi ce ar putea fi îmbunătăţit.

Să fiu sinceră, prima impresie despre hotel (în octombrie 2014) n-a fost una plăcută 100% (reveneam pe litoralul românesc după mai mulţi ani în care am ales alte destinaţii de vacanţă, destinaţii care n-au inclus neaparat vacanţe la mare şi aveam o altă imagine despre cum arată o cameră dintr-un hotel de 4 stele). Astfel, camerele (ma refer la mobilier în special) nu arată chiar de 4 stele, din păcate, dar era curat, plus în fiecare zi se făcea curăţenie, erau schimbate prosoapele, Wi-fi-ul a funcţionat ireproşabil, cel puţin la etajul 1 unde am stat noi.

Mâncarea, în octombrie, a fost bună spre foarte bună. Micul dejun şi cina erau servite sub formă de bufet, iar din punctul nostru de vedere meniul era diversificat, iar mâncarea – bine gătită. La prânz trebuia să alegi între două feluri de: ciorbă, fel principal, desert şi o sticlă de 0,5 l de apă plată sau minerală. Aici am avut o singură problemă într-o zi când am renunţat la ciorbă întrucât niciuna din cele oferite în meniu nu era pe placul nostru, dar nu pot spune că am suferit de foame în ziua aia :)

În schimb centrul SPA este de nota 10+ (prin dotări, curăţenie, amabilitatea şi profesionalismul personalului) şi atunci, cel puţin pentru noi, chiar n-a mai contat faptul că mobilierul nu arată de 4 stele sau că televizorul din cameră este cu tub :)

Centrul de tratament balnear al hotelului Mirage MedSpa a fost renovat din fonduri europene acum doi ani şi, pe lângă piscina superbă, special creată pentru exerciţii de recuperare şi care conţine apă filtrată din mare (încălzită!), centrul pune la dispoziţia oaspeţilor: saună, băi calde cu nămol, masaje şi împachetări cu nămol, masaje terapeutice, sală de fitness şi de kinetoterapie, magnetoterapie ş.a.

Noi, în baza pachetului achiziţionat, aveam acces nelimitat la:

  • piscină (cu menţiunea că atunci când sunt efectuate exerciţii de hidrokinetoterapie nu poţi folosi opţiunea jacuzzi şi trebuie să nu deranjezi, evitând zona unde au loc exerciţiile)
  • saună (uscată şi umedă)
  • sala de fitness.

Celelalte dotări ale centrului SPA sunt utilizate cu programare, în funcţie de pachetul de tratament achiziţionat şi desigur în funcţie de problemele de sănătate avute. Pachetul include şi o consultaţie medicală completă care are loc în prima zi de tratament chiar în incinta centrului SPA. Pe lângă terapiile incluse deja în pachet şi stabilite în funcţie de recomandările medicului, pot fi achiziţionate suplimentar masaje de relaxare sau alte terapii (de preferat să fie terapii care nu afectează planul de tratament).

Oricum, aşteptaţi-vă ca în primele zile să fiţi obosiţi, mai ales dacă în mod normal nu faceţi prea multă mişcare, iar planul de tratament include kineto şi/sau hidrokinetorapie :) Plus băile cu nămol, foarte relaxante de altfel, vă storc de energie şi vă solicită organismul!

Înainte de a pleca la mare, în octombrie, am avut mici emoţii în ceea ce priveşte încălzirea, dar imediat ce am ajuns la hotel ne-am convins la faţa locului că sigur nu vom suferi de frig: aerul condiţionat încălzea camera în câteva minute şi căldura era menţinută câteva ore (mai problematic era să usuci costumele de baie, dar mai foloseam uscătorul de păr sau ne schimbam la vestiarele existente lângă piscină).

Fără niciun cost suplimentar, centrul de tratament balnear ne-a oferit: halate, prosoape şi papuci de unică folosinţă, dar este recomandat să veniţi cu şlapii proprii, care nu alunecă.

Când am revenit, în mai anul acesta, ştiam deja la ce să ne aşteptăm si totul a fost aproape neschimbat: condiţiile de cazare, centrul spa, oamenii (in proporţie de 90% erau aceeaşi angajaţi, care ne-au şi recunoscut).

Ce a fost diferit: tipul de servire al cinei. În loc de bufetul diversificat, cald şi rece, oferit în octombrie, trebuia să ne alegem un aperitiv (de obicei aveai de ales dintre un tip de ciorbă şi o salată), un fel principal şi un desert (din două existente în meniu) plus aveai inclusă tradiţionala deja sticlă de 0,5 l de apă. Mâncarea a fost în general bună, dar mai puţin bună decât în octombrie şi uneori trebuia să aştepţi ceva mai mult. Din aceste motive ne-a părut rău că n-au păstrat aceeaşi calitate a mâncărurilor plus  diversitatea şi rapiditatea oferite de o cină servită în stil bufet.

În schimb, seara am avut ocazia, ca şi în octombrie de altfel, să ascultăm muzică ambientală live. Deşi erau cântate cam aceleaşi melodii în fiecare seară, nu era deranjant, iar după câteva zile, am presupus noi că erau angajaţi doi bucătari dintre care unul gătea bine/spre foarte bine, iar celălalt – mai puţin bine, iar de aici şi diferenţa de calitate.
La prânz am mâncat în afara hotelului, mai exact la Corner Pizza (o locaţie recomandată de nişte prieteni) şi am fost mulţumiţi de calitate, preţuri, servire.

În rest, staţiunea ni s-a părut cam tristă şi deprimată. În octombrie am prins în ultimele zile frig, vânt şi ploaie motiv pentru care eram foarte fericiţi că am ales varianta „pensiune completă” şi nu trebuia să ieşim din hotel decât dacă voiam să vedem cum arată marea agitată.

În luna mai am prins vreme plăcută şi am fi preferat să ne putem plimba pe faleză, dar nu am avut cum pentru că faleza era încă în construcţie. Apa mării era prea rece pentru baie, plus că pe durata tratamentului este interzis să faci baie în apa mării indiferent dacă vii la tratament în luna mai sau în august.

În concluzie: eu şi soţul meu am fost mulţumiţi şi recomandăm hotelul Mirage MedSpa. Desigur ar fi binevenite şi apreciate unele îmbunătăţiri în ceea ce priveşte condiţiile de cazare şi de masă, îmbunătăţiri care să ofere un plus de calitate şi confort pe durata şederii :)

PS. Fotografiile nu sunt de foarte bună calitate întrucât sunt făcute, în grabă, cu telefonul mobil (cel puţin piscina arată muuult mai bine în realitate :) ). Fotografiile din cameră le-am făcut în ultima zi, înainte de check-out.

Leave a Reply