Cel.ro: Cel mai bine vandut produs a fost tableta Serioux GoTab S716

black friday evomag

In urma Black Friday am avut o teorie pe care am tot incercat sa o demonstrez, si anume, cel mai bine s-au vandut produsele ieftine discountate, fara sa se tina seama de calitatea lor. Pentru a-mi demonstra teoria am contactat reprezentantii Cel.ro, evoMAG, MarketOnline, F64, CITGrup, UTOK, Allview, Nemira si Editura Libris. Am primit, insa, doar raspunsuri de la primii cinci din lista.

Intrebarile trimise aproape tuturor au fost urmatoarele:

1) Cifra de afaceri cu ocazia Black Friday & numarul comenzilor online sau in showroom.
2) Cel mai bine vandut produs.
3) Cel mai putin vandut produs aflat la oferta.
4) Care a fost ora cu cele mai multe comenzi.
5) In cat timp vor fi livrate toate comenzile.
6) Care a fost cel mai bine vandut produs resigilat si care a fost cel mai putin vandut produs resigilat aflat la oferta.
7) Cate accesari (unici, pageviews) au avut cu ocazia Black Friday si ce infrastructura de servere au avut ca sa poata face fata spike-ului de trafic.
8) Alte informatii relevante: planuri pentru 29.11, participarea la cyber monday etc.

Tiberiu Pop, director executiv CEL.ro, a fost primul care a raspuns cererii mele iar o raspunsul referitor la cel mai bine vandut produs mi-a validat intr-o oarecare masura teoria. Celelalte magazine avand reduceri toata saptamana, nu au putut oferi statistici clare.

Mai jos aveti raspunsurile primite.

CEL.RO: Cel mai bine vandut produs a fost tableta Serioux GoTab S716

1) Cifra de afaceri cu ocazia Black Friday & numarul comenzilor online sau in showroom.

3 milioane de euro, 12.000 de comenzi. Comenzile s-au facut doar pe site, din showroom doar s-au ridicat pentru ca nu a avut nimeni timp, toata lumea fiind ocupata cu procesatul comenzilor de pe site .

2) Cel mai bine vandut produs a fost Tableta Serioux GoTab S716 4GB Android 4.0 (o puteti gasi pe site-ul CEL.ro la pretul de 249 lei, 313 lei la MarketOnline si la 279 lei la evoMAG).

3) Cel mai putin vandut produs aflat la oferta. Sunt multe produse care s-au vandut care o bucata. Din pacate nu am o statistica doar la produsele din BF.

4) Care a fost ora cu cele mai multe comenzi? ora 9

5) In cat timp vor fi livrate toate comenzile? Maximum 7 zile

6) Care a fost cel mai bine vandut produs resigilat si care a fost cel mai putin vandut produs resigilat aflat la oferta.

Cel mai bine vandut a fost un proiector benq si cel mai putin vandut tot un proiector benq, acestea fiind singurele produse resigilate prezente in oferta.

7) Cate accesari (unici, pageviews) ati avut cu ocazia Black Friday si ce infrastructura de servere ati avut ca sa puteti face fata spike-ului de trafic?

1 singur server care a suportat cam 400.000 de vizitatori unici si cam 3.6 mil pageviews.

8) Alte informatii relevante: planuri pentru 29.11, participarea la cyber monday etc.

Vom mai face o runda de promotii si in weekend.

MarketOnline: Peste 10.000 de comenzi si 350.000 de vizitatori unici

De la MarketOnline a raspuns Ana Mihailescu, PR&Marketing Manager.

1) Cifra de afaceri cu ocazia Black Friday & numarul comenzilor online si in showroom daca au avut loc.

CA – 8.000.000 RON, peste 10.000 comenzi

2) Cel mai bine vandut produs.

Nu am avut un produs vedeta. Cel mai bine s-au vandut tabletele si televizoarele.

3) Cel mai putin vandut produs aflat la oferta. — N/A

4) Care a fost ora cu cele mai multe comenzi?

Intre ora 01.00 si 06.00 au fost plasate peste 30% din comenzile din intreaga campanie

5) In cat timp vor fi livrate toate comenzile?

3 zile de la plasarea acestora

6) Care a fost cel mai bine vandut produs resigilat si care a fost cel mai putin vandut produs resigilat aflat la oferta.

Nu am avut resigilate in campania de BlackFriday.

7) Cate accesari (unici, pageviews) ati avut cu ocazia Black Friday si ce infrastructura de servere ati avut ca sa puteti face fata spike-ului de trafic?

Am avut in jur de 350.000 vizitatori unici, 1.600.000 Pageviews.

8) Alte informatii.

Anticipand numarul mare de comenzi si implicit necesitatea unui spatiu de depozitare mult mai mare, precum si nevoia de a expedia foarte rapid comenzile (3 zile!), anul acesta am externalizat acest serviciu la un operator logistic cu experienta.

evoMAG: Valoarea medie a unei comenzi a urcat la 645 de lei

Black Friday a avut un impact destul de mare asupra veniturilor evoMAG, Mihai Patrascu, CEO evoMAG, precizand intr-un comunicat de presa ca cele trei zile de vanzari au generat 10,7% din cifra de afaceri, luand în calcul estimarea pentru acest an, de 15 milioane de euro.

Infrastructura pregatita pentru eveniment a constat in 21 de servere care au asigurat un uptime de 100% si au inregistrat peste 415.000 de vizite si o incarcare de 25%, iar minutul de aur s-a inregistrat la ora 00.46 cu aproximativ 10.000 de vizitatori unici.

In primele 3 minute de la startul promotiilor s-au vandut multifunctionalele si camerele video de 99 de lei. In primele 5 minute s-a epuizat stocul la tabletele de 199 de lei, la camera video GoPro de 999 lei, la aspiratoarele de 99 de lei si la ultabook-urile Toshiba.

Mai multe informatii gasiti in infograficul de la finalul articolului (click pe poza pentru detalii).

F64: 14.800 de produse comandate, cu peste 75% mai mult decat in 2012 si venituri de peste 9 milioane lei

Prima livrare a avut loc chiar in noaptea de 22 noiembrie, la ora 00:40. In numai 40 min de la plasarea comenzii, un membru al echipei de product manageri F64 a livrat personal aparatul comandat de primul client din Bucuresti.

Prima comanda online a venit din Timisoara si a continut un aparat mirrorless. Apoi, pana la rasarit s-au livrat primele doua transporturi, asa ca o parte dintre clienti s-au putut bucura chiar in ziua de vineri de achizitiile lor.

Serverul F64 a avut un uptime aproape de 99% si pe durata primelor 12 ore s-au comandat 55% din produse, cu o medie de 10 produse pe minut. Call Center-ul F64 a inregistrat peste 6.500 apeluri, fiind preluate in proportie de 86%.

citgrup

CITGrup: 680 de comenzi

Raspunsurile pentru CITGrup au fost oferite de domnul Dan Iliescu, CEO.

1) Cifra de afaceri cu ocazia Black Friday & numarul comenzilor online.

Black Friday la CIT se desfasoara intre 22 Noiembrie si 02 Decembrie. Pana acum am primit un numar de 680 de comenzi.

2) Cel mai bine vandut produs.

Calculatoarele, monitoarele si laptopurile. Locul 1 au fost calculatoarele Dell si in stransa batalie cu monitoare Dell, laptop-uri IBM / Dell / HP si imprimante HP.

3) Cel mai putin vandut produs aflat la oferta.

Noi avem toate produsele la oferta. :)

4) Care a fost ora cu cele mai multe comenzi?

Vom stii la sfarsit.

5) In cat timp vor fi livrate toate comenzile?

24h, maxim 48h. Pana acum datorita bunei organizari majoritatea comenzilor au plecat in aceeasi zi.

6) Cate accesari (unici, pageviews) ati avut cu ocazia Black Friday si
ce infrastructura de servere ati avut ca sa puteti face fata spike-ului de trafic?

Vom vedea la sfarsit.

8) Alte informatii:

Deja am depasit Black Friday de anul trecut. Avem aproximativ 5 000 de calculatoare, 2000 de laptopuri, 2000 de monitoare, 500 de servere, 1000 imprimante, 300 pos, 500 de workstations si 300 de ups pe stoc, plus alte componente si accesorii pe care vrem sa le lichidam pana la sfarsitul Black Friday (22 Noiembrie si 02 Decembrie).

black friday evomag

Leave a Reply