Are sau nu dreptate clientul de fiecare data?

Cu cateva saptamani in urma am fost contactat de 2 potentiali clienti:

1) vroia doar o campanie integrata SM & PR pe niste domenii de nisa.

2) vroia ca in urma unui singur eveniment sa se vorbeasca in presa si blogosfera mult timp.

Pentru primul, am incalcat butada “Clientul are intotdeauna dreptate” si a trebuit sa refuz colaborarea.

Dupa mai multe discutii despre ce doreste, ce materiale are la dispozitie (la modul general), ce suma are ca buget pentru evenimente etc., m-am trezit ca doreste campania integrata fara sa imi dea acces la informatii: fara sa stiu ce site-uri are in portofoliu, fara sa stiu ce evenimente vrea sa faca. Ciudat. Dorinta o puteam indeplini. E usor de trecut pe hartie idei generale, dar fara sa cunosti exact situatia nu aduci nici un plus de valoare campaniei.

Dupa mai multe parlamentari si rugaminti, i-am zis ca nu pot colabora in acest mod. Raspunsul primit: Am gasit pe altcineva care sa faca ce i-am cerut. I-am raspuns cu un singur paragraf: Ma bucur ca ati gasit pe cineva, dar pe mine nu ma intereseaza doar banii. Vreau sa obtin rezultate palpabile.

Tu esti dispus sa dai sfaturi clare fara sa stii despre ce e vorba? Pana la urma e in joc reputatia ta. Daca sfaturile date nu il ajutau sau nu isi indeplinea obiectivele, nu se intorcea impotriva ta?

Al doilea potential client dorea ca printr-un singur eveniment, care fie vorba intre noi nu era interesant deloc si pentru public restrans, caruia i-ar fi facut promovare prin comunicate de presa, invitatii trimise la jurnalisti, sunat dupa ei, promovare pe internet (conturi de twitter si facebook nou infiintate) etc., sa se vorbeasca despre el in media cateva luni.

Am incercat sa-i explic faptul ca evenimentul nu-i suficient de interesant, nu poti sa faci promovare DOAR cu o saptamana inainte de eveniment, nu te poti astepta ca fara o strategie de lunga durata sa devii SUBIECTUL. I-am explicat ce ar trebui sa faca, care ar fi durata de timp, cum poti sa verifici daca ceea ce ai facut a ajuns la public. Degeaba, a tinut-o mortis pe a lui. Ca vrea promovat evenimentul asta.

Astuia i-am facut pe plac. Stiu, stiu, am “calcat” pentru el pe printipurile mele. Rau am facut.

I-am realizat comunicatele de presa (abia a doua zi, dupa trimiterea comunicatelor mi-a transmis ca datele erau incomplete: lipsea un sponsor), i-am creat contul de twitter si de facebook, am inceput sa adaug “prieteni” din zonele de interes, am trimis invitatiile la jurnalisti etc.

Rezultatul a fost exact cum m-am asteptat: 2 mentionari in presa, cateva mentionari pe bloguri si atat. Deja a doua zi dupa eveniment nimeni nu mai scria nimic despre el. Clientul a fost nemultumit de rezultat, mi-a dat dreptate in privinta sfaturilor dar motiveaza prin lipsa banilor.

Concluzia este oamenii sunt dezinformati in privinta costurilor pe care le implica PRul si ceea ce inseamna PR, desi poti sa gasesti pe net o multime de materiale si sfaturi…

Tu ce ai fi facut in ambele situatii?

Leave a Reply

%d bloggers like this: