Recenzie ZeList Monitor

Incep acest articol cu un mic disclaimer: Articolul de fata nu are caracter comercial, nu am fost pus de Zelist sa-l scriu, ci il scriu doar pentru o mai buna intelegere a acestei aplicatii.

Stiu, stiu, a mai scris si Krumel o recenzie.

Ii multumesc lui Catalin Tenita, Managing Partner TreeWorks, pentru ca mi-a acordat un cont Premium pentru o luna de zile pentru teste.

In perioada mea de testare am utilizat ca expresii:

–         Asociatia de Standardizare din Romania

–         Download standarde

–         Download standard

–         ISO 9001

–         Standarde

–         Standardizare

–         STAS

Ce este ZeList Monitor

ZeList Monitor este o platforma de monitorizare a reputatiei brandurilor ce permite celor interesati sa aiba o viziune de ansamblu a social media din spatiul .ro, precum si a impactului asupra brandurilor.


In esenta, platforma analizeaza in timp real cvasitotalitatea blogurilor (inclusiv comentariile de pe acestea), a conturilor de Twitter si a presei online, punand la dispozitia utilizatorilor:
• liste de aparitii;

• alerte in timp real cu privire la ultimele posturi/twittere – precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea/credibilitatea sursei;

• grafice referitoare la prezenta brandurilor in spatiul social media;

• analiza comparativa a doua sau mai multor branduri;

• evolutia cronologica a brandurilor inaintea si dupa desfasurarea campaniilor de promovare;
• optiunea de exportare a rapoartelor in format PDF si Excel.

Mai multe detalii, gasesti pe site-ul dedicat: http://www.zelist.ro/monitor/

Cum functioneaza:

Cand intrii pentru prima data in cont, te intampina o astfel de imagine

Fiecare grup creat poate contine mai multe expresii pentru monitorizare, in functie de planul ales.

Pentru a putea adauga termeni pentru monitorizare, prima data se adauga un grup apoi expresiile pentru care se doreste monitorizarea. In functie de perioada monitorizarii, generarea rapoartelor poate dura de la o ora pana la o zi. Pentru mine, timpii de generare au fost mai mici decat cei anuntati.

Monitorizarea pe expresii se vede in Dashboard:

Tot de acolo, dand click pe rapoarte le poti exporta in diferite formate: excel, pdf sau grafic. Mi-a placut in mod deosebit exportul in format PDF, acesta continand si link catre siteul de pe care a fost preluat si articolul in sine.

Pentru un numar de 1001 rezultate in perioada 11 Iulie 2009 – 11 iulie 2010, am primit un PDF de aproximativ 3,1 mega si un numar de 747 pagini. Rezon zic eu…

Totusi, e o mica mare discrepanta intre ce afiseaza in Dashboard si ce exporta. In sensul ca asa cum vedeti si in imaginea de mai sus la termenul „standarde” exista un numar de 4246 de rezultate si nu un numar de 1001 rezultate cum au fost prezentate in PDF. Unde este diferenta?

Daca dai click in coloanele cu rezultate, acestea sunt afisate in ordine cronologica (poti sa afisezi rezultatele si in functie de scorul fiecaruia) intr-o noua fereastra. Aici poti sa modifici Relevanta, Sentimentul (care este trecut ca Not Available in modul default), poti adaugi taguri articolelor sau sa le adaugi o nota. De asemenea, daca rezultatele oferite nu sunt relevante, poti sa stergi sursa. Acest lucru este cu dus intors. Zelist o mai lua in calcul sursa respectiva la urmatorul update? Daca nu o mai ia in calcul atunci e o problema. Sursa respectiva poate sa aiba zilele urmatoare un articol de interes pentru noi.

Cred ca ar fi fost binevenita o optiune:

–         Sursa irelevanta – sterge definitiv ,

–         Sursa irelevanta – incarca la urmatoarea verificare.

O chestie simpaticuta e faptul ca in momentul in care ai accesat lista de articole, ZeList Monitor iti evidentieaza cuvantul cheie (cum se vede mai sus).

In timeline, daca dai click pe un anumit articol, poti sa vezi cand a fost postat: ziua, luna, anul, ora, minutul si secunda.

Puteti compara diferite expresii intre ele, pe axa OX fiind trecuta perioada de timp in zile, iar pe OY fiind trecuta perioada de timp in ore.

Puteti de asemenea sa primiti pe e-mail 3 tipuri de alerte:

–         o alerta zilnica, trimisa in jurul orei 9 am cu cele mai noi aparitii

–         o alerta saptamana, trimisa in jurul orei 9 am cu toate aparitiile saptamanii precedente

–         si o alerta la fiecare aparitie a unui articol care contine una dintre expresiile monitorizate

Analizele se pot face pe grupuri sau pe expresii si contin urmatoarele sectiuni (in cazul in care sunt selectate): Sursele monitorizate, Rezultate sintetice, Comparativ cu perioada anterioara, Defalcare pe zile si tipuri de surse ale aparitiilor, Analiza concurenta, Analiza sentiment, Importanta surselor, Subiecte comunicare, Analiza istorica, Cele mai importante aparitii

Analiza poate fi personalizata cu logo si cu trei linii de texte.

ZeList Monitor permite de asemenea adaugarea unor surse de catre voi, atat siteuri, bloguri cat si surse RSS.

O alta optiune interesanta este Adauga subcont. Astfel, daca ai un coleg care e interesat de monitorizare, ii poti da un subcont care sa ii permita modificarea sau nu a relevantei, sentimentului sau nota articolelor.

Pentru mine, monitorizarea s-a facut cu termeni generici. Cuvantul „Standard” putand fi:

Standard de contabilitate, standard de viata, standard de calitate, standard de produs etc. Mi-a fost dificil sa restrang aria de cautare avand in vedere ca ASRO detine o colectie de aproximativ 32.000 de standarde in vigoare. De aceea, va recomand ca in definirea expresiilor dvs. sa nu utilizati termeni generali care definesc o categorie (in loc de xerox, puteti restrange la Xerox Romania). Cu cat este mai concret termenul cu atat rezultatele sunt mai bune.

Acelasi lucru l-am facut si eu, prin utilizarea in monitorizare a termenului ISO 9001 care a crescut relevanta rezultatelor.

Utilizarea unei expresii care pentru mine are inseamnatate STAS (reprezinta denumirea standardelor in perioada comunista si post comunita pana prin 1994 cand s-a trecut la SR – standard roman) dar care exista si in alte limbi (in mod deosebit in spaniola) mi-a redus relevanta rezultatelor pana aproape de 0.

ZeList Monitor este o unealta destul de utila la monitorizarea social media, dar mai are mult de munca pentru a creste numarul blogurilor si siteurilor urmarite. De asemenea, o monitorizare real time ar fi de dorit. Sper sa se poata in viitorul apropiat.

Voi astepta cu interes noile versiuni si va indemn sa testati macar aceasta unealta. O sa va usureze mult activitatea de monitorizare.

Ar trebui sa isi faca abonament cei care lucreaza in urmatoarele domenii: PR, Marketing, Market Research.

In urma testelor facute, pot sa spun ca daca ZeList Monitor este utilizat cum trebuie, poate sa faca diferenta intre o firma care va rezista pe piata si una care va da faliment in cel mai scurt timp pentru ca nu a fost la curent cu evenimentele, produsele si activitatile competitorilor directi.

Sunt curios cand va apare prima lucrare de licenta sau de dizertatie care va atinge ca subiect modul in care influenteaza monitorizarea social media (in mod particular ZeList Monitor) comunicarea organizatiilor.

Cu recenzia gata, printscreenuri si diferite rapoarte salvate, ii voi astepta pe sefii mei sa revina din concediu si le voi propune achizitionarea unui cont Premium. Merita.

UPDATE:

Datorita unei setari uitate de mine pe blog, Catalin nu a putut sa comenteze in direct, fapt pentru care mi-a trimis un e-mail.

Va prezint mai jos comentariul lui:

1. Referitor la exporter PDF: intr-adevar le listam doar pe primele 1000 din perioada (in functie de relevanta). La inceput se exportau toate insa mai multi clienti s-au plans ca dureza prea mult. Aici mai trebuie sa ne gandim cum sa facem. Oricum exista si o varianta CSV care exporta toate linkurile/titlurile dintr-o anumita perioada.

2. Referitor la “sursa irelevanta” – sunt 2 posibilitati in sistem: fie setezi o sursa irelevanta (si atunci toate posturile din ea sunt trecute cu relevanta 0), fie poti seta doar un post anume (scara e de la 10 la 1 + irelevanta)

3. Referitor la setare sentiment si taguri. Ele apar atat in exporterul CSV (pe care il poti manipula pentru a-ti face rapoarte – de exemplu dupa sentiment sau dupa cele mai importante subiecte) dar si in analiza generata (la finalul analizei sunt 2-3 sectiuni pe aceasta tema – e posibil sa nu le fi prins pentru ca s-au adaugat saptamana trecuta, pe miercuri, daca nu ma insel)

4. Referitor la numarul de bloguri – noi l-am mari cu placere insa cam astea sunt blogurile din Romania. Ref real-time: twitterul e cam la 3 minute, presa la max 30 minute, blogurile mari la max 2-3 ore (primele 1000 bloguri cf Zelist), blogurile mai mici (max 5-6 ore). Incercam sa mai reducem timpul, fireste, dar e destul de real-time.

Multzam inca o data pentru observatii si sper sa imbunatatim constant produsul.

Toate bune,

Catalin

3 Comments

Leave a Comment.