Recenzie Training “Buticul de PR” organizat de Russenart Communications

Miercuri, 7 iulie 2010, am participat incepand cu ora 19.00 la trainingul “Buticul de PR” organizat de Russenart Communications la sediul IAA. Acest training este format din mai multe module de curs primul dintre ele intitulandu-se “Comunicatul de presa – tot ce ai vrut sa stii despre el, dar nu ai avut pe cine sa intrebi“.

M-a impresionat Larisa pentru ca a inceput cursul la ora programata chiar daca inca mai soseau participanti, locurile pe scaune dovedindu-se, intr-un final, insuficiente pentru numarul participantilor.

Larisa a deschis cursul cu o scurta prezentare a obiectivelor cursului, tinand apoi sa mentioneze cateva reguli care trebuiau respectate pentru buna desfasurare a cursului. Din pacate, vocea prea slaba si prezenta destul de timida a Larisei au facut ca aceasta sa piarda din mana audienta.

O anumita blondina care se pare ca lucra in domeniu a tot tinut sa isi arate cunostintele si experientele ei fapt care a dus la indignarea audientei, in mod deosebit a unei domnisoare care s-a ridicat in picioare si i-a spus sa taca, fapt care a fost urmat de aplauze din partea celorlalti participanti.

Cei care nu stiau, au aflat de cele 6 puncte de alcatuire a unui comunicat de presa:
1) primul paragraf care trebuie sa raspunda la intrebarile: Cine?, Ce?, Cand?, Unde?
2) Apoi se raspunde la intrebarile Cum? si De ce?
3) Importanta prezentei declaratiei a unei autoritati in domeniu: director general, specialist etc.
4) Informatii suplimentare
5) Importanta boiler plate… Acel paragraf despre organizatie care este utilizat in fiecare comunicat de presa.
6) Datele de contact.

Sa nu uitati de antet, numarul de referinta si ca un comunicat de presa reusit nu depaseste o pagina si jumatate – doua pagini.

Am discutat si despre cum se realizeaza baza de date cu jurnalistii de interes, cum sunt realizate campaniile de presa (Campania de presă este acea parte a campaniei de relaţii publice în cadrul căreia se realizează comunicarea cu o anumită categorie de public: jurnaliştii, definitie pe care o gasiti in articolul de mai jos):

1. “E-mail Campaign” — o prezentare succinta o gasiti pe siteul Larisei
2. “Cold Campaign”
3. “PR Blitz”

Dupa discutia cu Sebastian S. Eduard, Sef Departament Cultura-Mass Media Jurnalul National si pauza de rigoare, sala aproape ca s-a injumatatit si am ramas numai noi, la creme de la creme.

A urmat partea practica, realizarea unui comunicat de presa in grupe de cate 5 oameni. Grupa din care am facut parte a fost din 2 absolventi de master Comunicare si Relatii Publice, 2 reprezentanti de seama ai specializarii Advertising si din pacate, ultima persoana nu imi aduc aminte ce a absolvit…

Ghiciti…. Care este prima tentatie a unui brav absolvent roman de facultate in momentul in care primeste ceva de facut?
Logic, intra pe net de pe telefonul mobil ca sa caute exemple. :) Nu dau nume, dar pot sa zic un lucru. E o simpatica domnisorica.

La plecare, la ora 22.10, cu o ora si zece minute intarziere fata de ora stabilita pentru incheierea “ostilitatilor”, am avut surpriza ca usa de la intrare sa fie inchisa. Cineva de la Teatrul Act a vrut sa ne tina acolo pana a doua zi. :) Norocul n-a tinut cu ei.

Cineva mai hotarat a tras de usa pana s-a rupt iala si am putut iesi.

Nota curs: 8

Nota trainer: 8

Program

OraActivitateResponsabil
18.30 -.19.00Sosirea participantilor
19.00 –19.45Curs: Comunicatul de presa – tot ce ai vrut sa stii despre el, dar nu ai avut pe cine sa intrebiLarisa Toader, Managing Director Russenart Communications
19.45 – 20.05Asa nu: Comunicate de presa cum nu ar vrea sa primeasca niciun jurnalist!Sebastian S. Eduard, Sef Departament Cultura-Mass Media Jurnalul National
20.05 – 20.15Intrebari
20.15 – 20.25Pauza
20.25 – 20.45Redactarea unui comunicat de presa – pe echipe (pe baza informatiilor furnizate de trainer
20.45 – 21.00Citirea comunicatului de presa a fiecarei echipeReprezentantul fiecarei echipe
21.00Incheierea trainingului

Leave a Reply

%d bloggers like this: